Dzisiaj jest: 25 Listopada 2024    |    Imieniny obchodzą: Katarzyna, Erazm, Klemens

GIODO dzieciom  

   

Wszyscy czytamy lektury  

czytamy lekturyPonad 300 darmowych lektur szkolnych z legalnych źródeł z linkami do ściągnięcia oraz z krótką instrukcją, dla osób, które wcześniej nie korzystały z ebooków. Przy każdym e-booku, który można ściągnąć bezpłatnie jest słowo FREE.

   

Pomocne w nauczaniu  

E-podręczniki to całe środowisko uczenia się i nauczania. Dadzą możliwość pracy w zespołach i dopasują się do indywidualnego stylu nauki.
   

p. Bożena Pierzchało /geografia

Geografia klasa VIII

Temat z dn. 16. 03. 2020 r. Proszę wpisać do zeszytu temat i notatkę w formie punktów.

Temat : Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.

( podr. Str. 110 – 115)

  1. Jak powstają tornada?
    1. Gwałtownie wirująca kolumna powietrza powstaje, kiedy gorące i wilgotne powietrze znad Zatoki Meksykańskiej napotyka zimne i suche powietrze znad Gór Skalistych. To ciemny lej połączony szerszym końcem z chmurą burzową.
  1. 2.Aleja Tornad – s. 111
  1. To pas o szerokości ok. 650 km., między Meksykiem a Dakotą Południową. ( Ponad tysiąc rocznie w USA )
  2. Skutki tornad zależą od ich siły, zniszczenia i szkody.
  1. Cyklony tropikalne. – s. 112, analiza mapy.
  2. To głębokie ośrodki niskiego ciśnienia atmosferycznego, które tworzą się nad silnie nagrzanymi oceanami w obszarach międzyzwrotnikowych. Przypominają olbrzymi wir, w środku z okiem.
  1. Nazwy cyklonów tropikalnych w innych częściach świata; huragany, tajfuny, willy- willy.

Wykonać pisemnie do zeszytu - ćwiczenie 2/ 115 s. ( podr.)

Zeszyt ćwiczeń 50% str. 50 -52

PRZYDATNE LINKI/STRONY:

- https://www.youtube.com/watch?v=S1DBwthOTs4

- https://www.youtube.com/watch?v=PhxZgzZT-uA

- https://www.national-geographic.pl/national-geographic/przyroda/tornado

GEOGRAFIA KL.VII

Temat z dn. 16.03.2020 r. i 18.03. ( wpisać dwie daty, bo uwzględniam wykonywanie poleceń w zeszytach ćwiczeń)

Temat : Gospodarka morska w Polsce.

Podr. S. 142 -144 Wpisać temat i punkty do zeszytu

  1. Dostęp do Morza Bałtyckiego umożliwia nam rozwój handlu, przemysłu stoczniowego, rybołówstwa i turystyki.
  2. W portach morskich w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Świnoujściu odbywa się załadunek towarów na statki i ich rozładunek. – analiza mapy s. 142
    1. Terminale – miejsce rozładunku, załadunku towarów, np. ropy naftowej, sprzętu elektronicznego.
    2. Polskie stocznie i rybołówstwo.

Pisemnie- ćwiczenie z podręcznika 3/ s. 144 oraz w zeszycie ćwiczeń pisemnie strony 88 -89

POLECANE LINKI:
- https://www.youtube.com/watch?v=Rpu515D6FoU

- https://www.youtube.com/watch?v=TQEfHuYg5Bg

- https://www.youtube.com/watch?v=jrDpe5lpPc4

- https://www.youtube.com/watch?v=3wvfEYWMJGM

GEOGRAFIA klasy - VI A - wpisać datę 19.03.2020 r.  

i klasa VI B data 16.03.2020 r.

Temat dla klas VI A I KL. VI B

Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.

Podręcznik str. 96 – 105

Notatka do zapisania w zeszycie

  1. Czym jest gospodarka?

- to wszystkie działania polegające na wytwarzaniu dóbr i świadczeniu usług w celu zaspokojenia potrzeb ludności. Dzieli się na trzy sektory: rolnictwo, przemysł i usługi.

  1. 2.Rolnictwo - to sektor gospodarki, który obejmuje działalność polegającą na uprawie roślin i hodowli zwierząt.
  2. Kraj w pigułce; Dania i Węgry- przeczytać str. 96 – 97
  3. Warunki przyrodnicze i pozaprzyrodnicze rozwoju rolnictwa - (podr. str. 99)
  4. Porównanie cech rolnictwa Danii i Węgier;
    1. Dania; obszar nizinny, klimat umiarkowany ciepły morski, łagodne zimy, gleby średnio żyzne, korzystne warunki pozaprzyrodnicze
    2. Węgry; kraj nizinny, żyzne gleby, klimat umiarkowany ciepły, gorsze warunki pozaprzyrodnicze.

GEOGRAFIA KL. V

Data 20.03. 2020 r

Temat: Pogoda a klimat.

Podr. Str. 102 – 107

Notatka do zeszytu

  1. Pogoda to stan atmosfery w określonym miejscu i czasie. Składniki; temperatura powietrza, zachmurzenie, opady, ciśnienie atmosferyczne, wiatr,
  2. Klimat to warunki pogodowe występujące na danym obszarze w ciągu roku i powtarzające się w kolejnych latach.
  3. Elementy klimatogramu – wykresu klimatycznego. Co zawiera? Przeanalizować str. 103
    1. Jak czytać klimatogram? Str. 104
  4. 4.Obliczanie średniej rocznej amplitudy temperatury powietrza. To różnica między temperaturą w najcieplejszym i najzimniejszym miesiącu roku.
  5. 5.Obliczanie średniej rocznej temperatury powietrza i rocznej sumy opadów.

Praca domowa

Ćwiczenie 2 podr. str. 107

POLECANE LINKI:
- https://www.youtube.com/watch?v=FL-Xu657ScI

- https://www.youtube.com/watch?v=ibgUl4RGA8w

 

Bożena Pierzchało

   
Rodzice dzieci sześcioletnich mogą tu znaleźć ciekawe materiały
Warto skorzystać, zapraszamy...
   
© Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Wyszkach