Dzisiaj jest: 25 Listopada 2024    |    Imieniny obchodzą: Katarzyna, Erazm, Klemens

GIODO dzieciom  

   

Wszyscy czytamy lektury  

czytamy lekturyPonad 300 darmowych lektur szkolnych z legalnych źródeł z linkami do ściągnięcia oraz z krótką instrukcją, dla osób, które wcześniej nie korzystały z ebooków. Przy każdym e-booku, który można ściągnąć bezpłatnie jest słowo FREE.

   

Pomocne w nauczaniu  

E-podręczniki to całe środowisko uczenia się i nauczania. Dadzą możliwość pracy w zespołach i dopasują się do indywidualnego stylu nauki.
   

„Lubię baśń ma smak…”

basn1   

 W październiku i listopadzie uczniowie klasy III SP uczestniczyli w projekcie czytelniczym.

Głównym celem projektu było rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, a ponadto:

 

  • motywowanie uczniów do czytania,
  • rozwijanie wyobraźni dziecięcej, odwoływanie się do dziecięcych uczuć i wrażliwości,
  • doskonalenie techniki czytania,
  • doskonalenie umiejętności językowych,
  • wdrażanie do efektywnego działania w grupie.

    Działania podejmowane w ramach projektu nie ograniczały się tylko do czytania, ale obejmowały szerszą aktywność uczniów.

Najpierw dzieci zapoznały się z życiem i twórczością H. Ch. Andersena. Później praca przebiegała w pięciu 3, 4 – osobowych zespołach. Odbyło się losowanie, w którym każda grupa otrzymała do przeczytania w domu losowo wybraną baśń Andersena. Były to następujące baśnie: „Dzielny ołowiany żołnierzyk”, „Dzikie łabędzie”, „Słowik”, „Nowe szaty cesarza” i „Brzydkie kaczątko”.                          

Na kolejnych zajęciach uczniowie w swoich grupach dokonali analizy treści przeczytanych baśni, oceniali postępowanie bohaterów, wyciągali wnioski.

Trudnym wyzwaniem okazało się napisanie listu do wybranej osoby, w którym wszystkie grupy przekonywały tę osobę do przeczytania swojej baśni. Chodziło o zareklamowanie baśni. Wszyscy poradzili sobie świetnie.

W trosce o przejrzystość języka odbyło się głośne czytanie i nagrywanie fragmentów baśni. Przedstawiciel każdej grupy dokonywał oceny umiejętności czytelniczych czytającego. Sam czytający po wysłuchaniu siebie zmieniał intonację, tempo czytania, zwracał uwagę na znaki przestankowe i dykcję. Podczas słuchania nagrań śmiechu było co niemiara. Następnie wg indywidualnych wyobrażeń uczniowie rysowali ilustrację do przeczytanej baśni. Miłym akcentem projektu było wykonanie gazetki.

wych. kl. III
Krystyna Zabrocka

   
Rodzice dzieci sześcioletnich mogą tu znaleźć ciekawe materiały
Warto skorzystać, zapraszamy...
   
© Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Wyszkach