„Pociąg do książek” - podsumowanie projektu "Czytamy bez mamy"
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 11, czerwiec 2017 19:08
- Opublikowano: niedziela, 11, czerwiec 2017 19:08
- wyszki_fj
- Odsłony: 1594
„Książka jest to mędrzec łagodny i pełen słodyczy.
Puste życie napełnia światłem, a puste serce wzruszeniem.”
[Kornel Makuszyński]
Koniec roku szkolnego to czas refleksji i podsumowań. W związku z tym, uczniowie klasy IIIA i IIIB szkoły podstawowej, pod okiem swoich wychowawczyń, dokonali podsumowania całorocznego projektu czytelniczego „Czytamy bez mamy”.
Wydarzenie to miało miejsce 2 czerwca 2017r., a zaszczycili nas swoją obecnością zaproszeni goście: dyrekcja szkoły – p. Jan Falkowski i p. Marta Warpechowska, uczniowie klasy I z wychowawczynią p. Bożeną Trzeszczkowską, uczniowie klasy II z wychowawczynią p. Krystyną Zabrocką oraz p. Anna Wyszkowska- Kondraciuk.
Naszym widzom zaproponowaliśmy podróż niezwykłym pociągiem, bo „książkowym”. Na swojej trasie pociąg zatrzymywał się przy peronach - naszych comiesięcznych woluminach, a pasażerowie – czyli uczniowie klas trzecich – prezentowali swoje wytwory i umiejętności osiągnięte podczas prac z lekturami.
A oto poszczególne perony:
* PERON I – WRZESIEŃ - zaproponowaliśmy gościom fragmenty pięknego czytania lektur: „Asiuni” Joanny Papuzińskiej oraz „Pamiętnika Blumki” Iwony Chmielewskiej;
* PERON II - PAŹDZIERNIK - Maria Konopnicka „Jak to ze lnem było”- pokazaliśmy wykonane przez uczniów historyjki obrazkowe pod hasłem „Od ziarenka do płócienka” i serwetki wykonane przez dzieci techniką mereżkowania;
* PERON III - LISTOPAD -„Patyki i patyczki” ks. Jana Twardowskiego -goście mieli okazję wysłuchać recytacji wierszy ks. Jana: „Na szpilce” i „Obiecanki”;
* PERON IV – GRUDZIEŃ/STYCZEŃ - „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren –zaprezentowaliśmy wykonane w grupach makiety wioski Bullerbyn oraz przedstawiliśmy inscenizację fragmentu lektury „Lasse wpada do jeziora”;
* PERON V – LUTY - „Bon czy ton, savoir – vivre dla dzieci” Grzegorz Kasdepke – przytoczyliśmy zebranym definicję wyrażenia „savoir-vivre” w oparciu o słowa samego autora oraz pokazaliśmy scenkę „Hałasowanie”;
* PERON VI - MARZEC - „Dzieci Pana Astronoma” Wanda Chotomska – przy tym peronie spojrzeliśmy na chwilę w niebo, a ujrzawszy piękne słoneczko wyrecytowaliśmy „List do słońca” i zaprezentowaliśmy „kosmiczne prace techniczne”: rakietę i przybysza z kosmosu.
* PERON VII - „Dzikie łabędzie”- Hansa Christiana Andersena wprowadziły wszystkich na moment w poważną, a nawet smutną atmosferę, za sprawą akcji tej baśni. Do radosnego nastroju wróciliśmy bardzo szybko, wykonując wraz z gośćmi łabędzie techniką origami.
Wszystkich zebranych zaprosiliśmy na końcowy peron pt. WAKACJE. Na ten radosny czas zaproponowaliśmy lekturę „Wakacje Mikołajka” Jeana-Jacques 'a Sempégo, René Goscinnego.
Jesteśmy przekonane, iż cele projektu zostały osiągnięte. Nie oczekujemy, że wszyscy od razu rzucą się do „pochłaniania książek”, ale może przynajmniej odkryją w sobie „pociąg do nich” i będą wiedzieli, dlaczego warto czytać.
Agata Wyszkowska
Agata Falkowska