Dzisiaj jest: 26 Kwietnia 2025    |    Imieniny obchodzą: Maria, Marcelina, Marzena

AKTYWNA SZKOŁA

Aktywna Szkoła
   

Przykładowe artykuły

p. Joanna Kuderska-Jakonczuk

 

BIOLOGIA KLASA V 29.04.2020 - pobierz

BIOLOGIA KLASA VIB 29.04.2020 - pobierz

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 29.04.2020 - pobierz

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 29.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VII 28.04.2020 - pobierz; załącznik1, załącznik2

 

BIOLOGIA KLASA VIII 27.04.2020 - pobierz

 

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA IV 27.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VIA 24.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VII 24.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA V 22.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VIB 22.04.2020 - pobierz

 

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 22.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VII 21.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VII 17.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ;załącznik2

 

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 16.04.2020 /23.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA V 15.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ,załącznik2

BIOLOGIA KLASA VIB 15.04.2020 /KLASA VIA 17.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ;załącznik2

 

BIOLOGIA KLASA V 08.04.2020 - pobierz

BIOLOGIA KLASA VIB 08.04.2020 - pobierz

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 08.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VII 07.04.2020 - pobierz ;załącznik 1 ;załącznik 2

 

BIOLOGIA KLASA VIII 06.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA 03.04.2020 - pobierz

BILLOGIA KL VII 03.04.2020 - pobierz ;załącznik 1; załącznik 2

 

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 01.04.2020 - pobierz

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 26.03-02.04.2020 - pobierz

BIOLOGIA KLASA V 01.04.2020 - pobierz, załącznik 1 ,załącznik 2

 

BILOOGIA KLASA VII 31.03.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VIII 30.03.2020 - pobierz

WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA IV 30.03 I 06.04.2020 - pobierz

 

BIOLOGIA KLASA VIA 27.03.2020 - pobierz

BIOLOGIA KLASA VII 27.03.2020 - pobierz

 

 WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 25.03.2020 - pobierz

 

 

BIOLOGIA KLASA V

18.03.2020

TEMAT: Budowa i różnorodność grzybów i porostów.

Str. 81-87

Polecam wykorzystanie materiałów

https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL

Notatka w zeszycie – można przepisać lub wkleić

  1. Cechy grzybów i środowisko życia
    1. Tworzą odrębne królestwo
    2. Ich komórki pokryte są ścianą komórkową zawierającą chitynę
    3. Mają kilka jąder komórkowych w jednej komórce (są komórczakami)
    4. Odżywiają się cudzożywnie
    5. Żyją na lądzie, w miejscach wilgotnych, ciepłych i zacienionych
    6. Niektóre grzyby żyję na powierzchni lub wewnątrz innych organizmów
  2. Podział grzybów
Jednokomórkowe Wielokomórkowe
Zbudowane są z jednej komórki o mikroskopijnych rozmiarach np. drożdże. Wyjątkiem jest pleśniak – można go zobaczyć gołym okiem. Zbudowane są z części podziemnej (luźno ułożone strzępki grzybni) oraz owocnika (kapelusz, trzon) np. muchomor czerwony

Zeszyt ćwiczeń

3/56

  1. Czynności życiowe (proszę wypisać informacje w oparciu o podręcznik str. 83)
    1. Odżywianie………………………………………………………………………………………………
    2. Oddychanie……………………………………………………………………………………………..
    3. Rozmnażanie……………………………………………………………………………………………
  2. Znaczenie w przyrodzie i gospodarce człowieka

Zeszyt ćwiczeń

9/58

  1. Budowa i znaczenie porostów.

Zeszyt ćwiczeń

10/58

25.03.2020

TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu „Wirusy, bakterie, protisty i grzyby”

Polecam wykorzystanie materiałów

https://epodreczniki.pl/a/bakterie/Dd7aCGXvP

https://epodreczniki.pl/a/protisty/DEyCIy5g9

https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL

Zeszyt ćwiczeń : Sprawdź czy potrafisz str. 59-61

Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem

„ Znam i podziwiam bakterie, protisty, grzyby i porosty”.

  1. Praca powinna zawierać krótki opis 2 gatunków bakterii, 2 gatunków protistów, 2 gatunków grzybów i 2 gatunków porostów (łącznie 8 gatunków)
  2. Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku, np. jakie choroby wywołuje lub do czego jest wykorzystywana.
  3. Forma pracy do wyboru
    1. Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
    2. Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
    3. Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
  4. Czas realizacji

do 31 marca

  1. Sposób dostarczenia

Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk

Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.

Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.

W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.

BIOLOGIA KLASA VIA

20.03.2020

TEMAT: Przegląd i znaczenie gadów.

Polecam wykorzystanie materiałów

https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc

Str. 107-111

Notatka w zeszycie

  1. Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
    1. Jaszczurki…………………………………………………….
    2. Węże…………………………………………………………..
    3. Żółwie…………………………………………………………
    4. Krokodyle……………………………………………………

Zeszyt ćwiczeń

2/89

3/90

4/90

5/90

  1. Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.

Zeszyt ćwiczeń

9/92

Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem

„ Znam płazy i gady”.

  1. Praca powinna zawierać krótki opis 3 gatunków płazów (po jednym bezogonowym, ogoniastym i beznogim), 4 gatunków gadów (po jednej jaszczurce, wężu, żółwiu i krokodylu), (łącznie 7 gatunków)
  2. Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku.
  3. Forma pracy do wyboru
    1. Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
    2. Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
    3. Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
  4. Czas realizacji

do 31 marca

  1. Sposób dostarczenia

Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk

Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.

Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.

W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.

BIOLOGIA KLASA VIB

18.03.2020

TEMAT: Gady – kręgowce, które opanowały ląd.

Polecam wykorzystanie materiałów

https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc

str. 103-106

Notatka w zeszycie

  1. Środowisko życia i cechy charakterystyczne gadów.
    1. Organizmy zmiennocieplne, występują na wszystkich kontynentach oprócz Antarktydy.
    2. Posiadają zdolność popadania w stan odrętwienia (hibernacji) przy spadku temperatury.
    3. Żyją głownie w środowisku lądowym lub wodno-lądowym.
    4. Ich ciało jest pokryte grubą skorą w której znajdują się rogowe łuski i tarczki
  2. Czynności życiowe gadów (uzupełniamy na podstawie podręcznika)
    1. Odżywianie…………………………………………………………………………………………………….
    2. Oddychanie…………………………………………………………………………………………………….
    3. Rozmnażanie ………………………………………………………………………………………………….

25.03.2020

TEMAT: Przegląd i znaczenie gadów.

Polecam wykorzystanie materiałów

https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc

Str. 107-111

Notatka w zeszycie

  1. Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
    1. Jaszczurki…………………………………………………….
    2. Węże…………………………………………………………..
    3. Żółwie…………………………………………………………
    4. Krokodyle……………………………………………………

Zeszyt ćwiczeń

2/89

3/90

4/90

5/90

  1. Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.

Zeszyt ćwiczeń

9/92

Str. 107-111

Notatka w zeszycie

  1. Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
    1. Jaszczurki…………………………………………………….
    2. Węże…………………………………………………………..
    3. Żółwie…………………………………………………………
    4. Krokodyle……………………………………………………

Zeszyt ćwiczeń

2/89

3/90

4/90

5/90

  1. Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.

Zeszyt ćwiczeń

9/92

Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem

„ Znam płazy i gady”.

  1. Praca powinna zawierać krótki opis 3 gatunków płazów (po jednym bezogonowym, ogoniastym i beznogim), 4 gatunków gadów (po jednej jaszczurce, wężu, żółwiu i krokodylu), (łącznie 7 gatunków)
  2. Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku.
  3. Forma pracy do wyboru
    1. Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
    2. Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
    3. Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
  4. Czas realizacji

do 31 marca

  1. Sposób dostarczenia

Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk

Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.

Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.

W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.

BIOLOGIA KLASA VII

17.03.2020

Temat: Zasady działania układu wydalniczego.

Str. w podręczniku 155-156

Filmy do obejrzenia

https://pl.khanacademy.org/science/health-and-medicine/human-anatomy-and-physiology/introduction-to-the-kidneys/v/meet-the-kidneys

https://pl.khanacademy.org/science/health-and-medicine/human-anatomy-and-physiology/introduction-to-the-kidneys/v/how-do-our-kidneys-work

https://pl.khanacademy.org/science/health-and-medicine/human-anatomy-and-physiology/introduction-to-the-kidneys/v/glomerular-filtration-in-the-nephron

Pojęcia do wyjaśnienia w zeszycie

Filtracja…………………………………………..

Resorpcja………………………………………..

20.03.2020

Temat :Higiena i choroby układu wydalniczego

Str. w podręczniku. 157-160

Do uzupełnienia karta pracy

Sposób dostarczenia

Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk

Karty pracy w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.

Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.

W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.

24.03.2020

TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z układu wydalniczego.

Str. 161-162

Proszę wykonać w zeszycie zadania „Wiesz czy nie wiesz?”

Higiena i choroby układu wydalniczego     imię i nazwisko ………………………

Karta pracy

Klasa VII

  1. 1.Uzupełnij poniższe zdania tak, aby stanowiły poprawny opis zasad higieny układu wydalniczego.
    1. 1.Należy dbać o higienęosobistą,ponieważ ………………………………………………………….
    2. 2.Odpowiedni ubiór zapobiega ………………………………………………………………………..
    3. 3.Zbyt duże spożycie soli jestniezdrowe,ponieważ ………………………………………………….
    4. 4.Regularne
    5. 2.Poniżej przedstawiono opisy trzech przypadków chorób układu wydalniczego. Rozpoznaj, na jaką chorobę cierpią te osoby. Wpisz nazwy chorób we właściwe miejsca.

Przypadek 1

Pan Kazimierz bardzo źle czuł się w pracy. Po przyjściu do domu położył się, aby odpocząć. Jednak po chwili w lewym boku zaczął odczuwać bardzo silny ból promieniujący w kierunku nogi. Żona pana Kazimierza, widząc, że sytuacja jest poważna, wezwała pogotowie. Lekarz spytał, czy w ostatnim czasie pacjent robił jakieś badania. Po przejrzeniu wyników okazało się, że w badaniu moczu ujawniły się liczne kryształy soli wapnia (tzw. piasek nerkowy).

Nazwa choroby: …………………………………………………………………………………………………..

Przypadek 2

Zosia ma 6 lat i zazwyczaj to wesoła, pełna energii dziewczynka. Jednak od kilku dni jest stale niespokojna i rozdrażniona. Nie chce jeść ani pić, za to często chodzi do toalety. Dodatkowo Zosia skarży się na ból w czasie oddawania moczu, a także na bolesność dolnej części pleców. Kiedy mama zmierzyła dziewczynce temperaturę, okazało się, że ma niezbyt wysoką gorączkę – 37,5°C.

Nazwa choroby: ……………………………………………………………………………………………………

Przypadek 3

Pani Jolanta od lat choruje. Stwierdzono u niej m.in. nadciśnienie tętnicze, miażdżycę oraz przewlekłą chorobę nerek. Cierpi na bóle w okolicy pleców, ma problemy z układem kostnym (skłonność do złamań, bóle stawów). Jest osłabiona, traci na wadze, a także ma kłopoty z pamięcią i zasypianiem. Musi stosować specjalną dietę, w której podstawą jest ograniczanie spożywania białka. Pani Jolanta od roku jest regularnie poddawana zabiegowi dializy. Przypuszczalnie czeka ją operacja – przeszczep nerki.

Nazwa choroby: ……………………………………………………………………………………………………

  1. 3.Na podstawie animacji Dializa odpowiedz na poniższe pytania.
    1. Czy krew w dializatorze miesza się z płynem dializującym?

…………………………………………………………………………………………………

  1. W czym dializator przypominanerkę?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Dlaczego dializa nie może całkowicie zastąpić pracy nerek?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. 4.W tabeli zostały przedstawione wyniki badania moczu dwóch osób. Na podstawie analizy podanych wyników ustal i napisz, na jakie choroby prawdopodobnie cierpią ci pacjenci. W uzasadnieniu swojej odpowiedzi podaj ten wynik, który wskazuje na daną chorobę.
Badany parametr Pacjent 1 Pacjent 2 Norma
Barwa lekko mętna słomkowa żółta/słomkowa
Odczyn pH 5,9 6,1 ok. 6
Ciężar właściwy [g/l] 1028 1020 1018–1030
Glukoza [mg/100 ml] brak brak Brak
Białko [mg/100 ml] 1115 brak Brak
Leukocyty pojedyncze 20 1–5
Erytrocyty pojedyncze pojedyncze 0–3
Nabłonki liczne pojedyncze 1–5
Bakterie nieliczne bardzo liczne Brak

Pacjent 1 chorujena: ……………………………………………………………………………………….

Uzasadnienie: ………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Pacjent 2 chorujena: ……………………………………………………………………………………….

Uzasadnienie: ………………………………………………………………………………………………...

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

BIOLOGIA KLASA VIII

16.03.2020

TEMAT: Czym jest ekosystem?

Str. w podręczniku 116-120

Notatka w zeszycie

  1. EKOSYSTEM = BIOTOP + BIOCENOZA

Wypisujemy z podręcznika (str. 116) co tworzy biotop, a co biocenozę.

  1. Rodzaje ekosystemów.
    1. Naturalne np. ……………………………………………………………………………..
    2. Sztuczne np. ………………………………………………………………………………
  2. Sukcesja ekologiczna - ………………………………………………………………………
    1. Pierwotna np. ……………………………………………………………………………
    2. Wtórna np. ………………………………………………………………………………..
  1. 23.03.2020

 

TEMAT: Zależności pokarmowe w ekosystemie.

 

  1. w podręczniku 121-124

Notatka w zeszycie

Wyjaśnienie pojęć:

Zależności pokarmowe

Łańcuch pokarmowy

Poziomy troficzne (producenci, konsumenci, destruenci)

Proszę wypisać 5 łańcuchów pokarmowych ze str. 122. (zaczynamy zawsze od rośliny zielonej)

 

 

 

 

p. Elżbieta Godzińska - j. rosyjski

 

JĘZYK ROSYJSKI /ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ 27-30.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK ROSYJSKI /GODZINA WYCHOWAWCZA 22-24.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK ROSYJSKI /GODZ. WYCHOWAWCZA 15-17.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK ROSYJSKI 06-08.03.2020 - pobierz

 

JĘZYK ROSYJSKI 30.03-03.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK ROSYJSKI 25.03.2020 - pobierz

 

 

Materiały i ćwiczenia do samodzielnej pracy dla uczniów z j. rosyjskiego. Ponadto uczniowie pracują z zestawami, ćwiczeniami i materiałami, które otrzymali ode mnie w szkole w dniu 11.03.2020r. – Elżbieta Godzińska

Klasa IV

1. Wpisz brakujące litery wwyrazach. Potem zaznacz w nich akcent.

1. матр шка

2. т лефон

3. хом к

4. доч

5. ж раф

6. шко а

7. реб нок

8. бабо ка

9. комп ютер

2. Do każdego pytania dopasuj właściwą odpowiedź

1. Как тебязовут?

2. Как твоя фамилия?

3. Как зовут твою маму?

4. Как зовут твоегопапу?

5. Ты новый ученик?

6. У тебя есть собака?

а. Его зовут Игорь.

б. Да, вот она, её зовут Грета.

в. Меня зовут Юра.

г. Да, я первый день в этой школе.

д. Кузнецов.

е. Её зовут Катя.

3.Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.

1. Ивановна, зовут, бабушку, Анна, мою

.

2. брата, как, твоего, зовут?

3. учителя, Пётр, моего, зовут, Борис-ович.

4. родителей, зовут, твоих, как?
5. Маша, эту, зовут, девочку

KlasaVII

Przetłumacznajęzykrosyjski.

1. wschód – ______________________________

2. południe – ______________________________

3. wieś – ______________________________

4. ulica – ______________________________

5. fabryka, zakład [pracy] – ______________________________

6. stolica – ______________________________

7. głośny – ______________________________

8. współczesny – ______________________________

9. ładny – ______________________________

10. podobać się – ______________________________

11. mieszkać - ___________________________

Przetłumacz na język rosyjski.

1. pokój – ______________________________

2. przedpokój – ______________________________

3. sypialnia – ______________________________

4. wersalka, kanapa – ______________________________

5. fotel – ______________________________

6. łóżko – ______________________________

7. meble – ______________________________

8. krzesło – ______________________________

9. lodówka – ______________________________

10. w domu – ______________________________

11. mieszkanie – ______________________________

12. piętro – ______________________________

Przetłumacz na język rosyjski.

1. na prawo od..., po prawej stronie – ______________________________

2. pośrodku, na środku – ______________________________

3. w kącie, w rogu – ______________________________

4. miesiąc temu – ______________________________

5. wczoraj – ______________________________

6. dzisiaj – ______________________________

7. włączyć – ______________________________

8. zapomnieć – ______________________________

9. porozmawiać – ______________________________

10. rozmawiać przez telefon – ______________________________

11. odrabiać lekcje – ______________________________

12. sprzątać pokój – ______________________________

Klasa VIII

Przetłumacz na język rosyjski.

1. urodziny – ______________________________

2. Wielkanoc – ______________________________

3. Boże Narodzenie – ______________________________

4. sukces – ______________________________

5. kartka okolicznościowa – ______________________________

6. Szczęśliwego Nowego Roku! – ______________________________

7. rok szkolny – ______________________________

8. obchodzić święto – ______________________________

9. składać życzenia – ______________________________

10. życzyć zdrowia – ______________________________

11. życzyć szczęścia – ______________________________

Przetłumacz na język rosyjski.

1. urodziny – ______________________________

2. prezent – ______________________________

3. iPhone – ______________________________

4. uśmiechać się – ______________________________

5. siadać do stołu – ______________________________

6. cieszyć się, bawić się – ______________________________

7. jeść tort – ______________________________

8. grać w gry – ______________________________

9. zdmuchiwać świeczki – ______________________________

10. pomyśleć życzenie – ______________________________

11. zaprosić – ______________________________

12. marzyć o – ______________________________

Przetłumacz na język rosyjski.

1. zaproszenie – ______________________________

2. solenizant – ______________________________

3. impreza – ______________________________

4. wszystkiego najlepszego – ______________________________

5. zabawny prezent – ______________________________

6. za zgodą rodziców – ______________________________

7. oczywiście będę – ______________________________

8. tort czekoladowy – ______________________________

9. modne okulary – ______________________________

10. bilety na koncert – ______________________________

11. potwierdzić – ______________________________

12. założyć konto w banku – ______________________________

Przetłumacz na język rosyjski.

1. wezwać lekarza – ______________________________

2. chodzić do lekarza – ______________________________

3. złamać nogę – ______________________________

4. zachorować na anginę – ______________________________

5. Maszę boli gardło – ______________________________

6. katar – ______________________________

7. przeziębienie – ______________________________

8. zapalenie płuc – ______________________________

9. internista – ______________________________

10. stomatolog – ______________________________

11. grypa – ______________________________

Przetłumacz na język rosyjski.

1. wezwać pogotowie – ______________________________

2. robić sztuczne oddychanie – ______________________________

3. wypić herbatę z miodem – ______________________________

4. udzielić pierwszej pomocy – ______________________________

5. zażywać lekarstwa – ______________________________

6. opiekować się chorym – ______________________________

7. płukać gardło – ______________________________

8. leżeć w łóżku – ______________________________

9. spacerować na świeżym powietrzu – ______________________________

10. termometr – ______________________________

11. syrop na kaszel – ______________________________

12. plaster – ______________________________

Klasa VI

I. Przetłumacz zdania na j. rosyjski:

1. W dwudziestej minucie napastnik Legii wyrównał wynik.

................................................................................................................................

2. Kapitan drużyny strzelił piłkę do bramki przeciwnika.

...............................................................................................................................

3. W drugiej połowie meczu piłkarze Madrytu przystąpili do ataku.

................................................................................................................................

4. Lewandowski strzelił trzy bramki w tym meczu.

................................................................
5. Mecz zakończył się remisem.

................................................................................................................................

6. Nasza drużyna wygrała z wynikiem cztery do dwóch.

................................................................................................................................

7. Bramkarz złapał piłkę i w tym momencie sędzia zakończył mecz............................................................

II. Napisz po rosyjsku:

1. W gabinecie informatyki nie wolno jeść i pić.

...........................................................................................................................................

2. Czy w twojej szkole można korzystać z telefonów komórkowych?

...........................................................................................................................................

3. Na korytarzu nie wolno grać w piłkę.

................................................................................................................................

4. Czy tu można wysłać list polecony?

.........................................................................................

5. Nie wolno korzystać z tego komputera. On się zepsuł.
…………………………………………………………………………………………..

Klasa V

Вика: Здравствуйте, доктор!

Врач : .......................................................................................................................................................................................

Вика: У меня болит горло и голова.

Врач: .......................................................................................................................................................................................

Вика: Да, у меня высокая температура – тридцать девять градусов.

Врач: .......................................................................................................................................................................................

Вика: Спасибо, доктор. До свидания.

Врач: ............................

II. Wstaw czasownik любить w odpowiedniej formie.

1. Антон ................................. плавать в бассейне.

2. Мы ................................. слушать музыку.

3. Вика и Моника ................................. смотреть фильмы.

4. Я ................................. ходить на лыжах.

5. А ты что ................................. делать?

6. Почему вы не ................................. ходить в кино?

III. Odpowiedz na pytania.

1. Что у тебя болит?

.............................................................................................................................................................................................. .

2. Как ты себя чувствуешь?

.............................................................................................................................................................................................. .

3. Чем ты заболел / заболелa?

.............................................................................................................................................................................................. .

4. Что ты любишь делать?

.............................................................................................................................................................................................. .

5. Что слушают твои подруги?

...............................................................................................................................

p. Krystyna Zabrocka kl.I

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 30.04.2020 - pobierz

 

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE 30.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 29.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 28.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 27.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 24.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 23.04.2020 - pobierz

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE KLASA IV - pobierz 

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 22.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 21.04.2020 - pobierz

 

ZAJECIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE KLASA IV - pobierz ;załącznik1 ;załącznik2

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 17.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 16.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 15.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 08.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 07.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 06.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 03.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 02.04.2020 - pobierz

ZAJĘCIA KOREKCYJNO KOMPENSACYJNE KLASA IV 02.04.2020 - pobierz ;załącznik 1 ;załącznik 2

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 01.04.2020 - pobierz

 

 

 

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 31.03.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 30.03.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 27.03.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 26.03.2020 - pobierz

 

 

KLASA I - PLAN ZADAŃ DO NAUKI W DOMU

Poniedziałek 16 marca, wtorek 17 marca – informację o materiale do przepracowania w domu przez ucz. klasy pierwszej, rodzice otrzymali w postaci sms z informacją zwrotną.

Środa 18 marca   Temat dnia: Na wsi.

  • Przeczytaj kilka razy tekst literacki i porównaj z ilustracjami – podręcznik str. 86/87
  • Wykonaj ćw. 1, 2, 3 – zeszyt ćw. str. 78/79.
  • Dla chętnych – ćw. 4, 5.
  • Ćwicz umiejętność dodawania i odejmowania liczb. Grafy liczbowe. Podręcznik z matematyki str. 42/43. Wykonaj ćw. 1, 2 – zeszyt ćw. str. 38.

Czwartek 19 marca Temat dnia: H jak herbata.

  • Obejrzyj ilustrację. Dokonaj analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej wyrazu herbata. Wskaż w wyrazie głoskę nową. Jest to h jak herbata. Podaj kilka wyrazów z głoską h w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Przeanalizuj strukturę głoskową wyrazu – czerwone i niebieskie kartoniki. Zapamiętaj, że h jest spółgłoską.
  • Przeczytaj kilka razy tekst w podręczniku – str. 88. Zapamiętaj kilka wyrazów z h.
  • Wykonaj ćw. 1, 2, 3 – zeszyt ćw. str. 80/81. Dla chętnych ćw. 5.
  • Ćwicz rozwiązywanie zadań podręcznik str. 44
  • Rozwiąż zadanie 1, 2 – zeszyt ćw. str. 39. Dla chętnych ćw. 3.

 

Piątek 20 marca Temat dnia: Wiosenny sad.

  • Przyjrzyj się ilustracji, przeczytaj tekst – podręcznik str. 90. Ustnie opisz wiosenny sad, odpowiedz jakie drzewa w nim rosną.
  • Przeczytaj tekst na str. 91 i spróbuj ustalić etapy powstawania owocu. Jaką rolę odgrywają owady? Wykonaj ćw. 1, 2, 5, 7 – zeszyt ćw. str.82/83. Pozostałe wykonaj jeśli masz chęć.
  • Ćwicz dodawanie liczby jednocyfrowej do liczby jednocyfrowej – podręcznik str.45.
  • Wykonaj ćwiczenie 1, 3 - zeszyt ćw. str. 40. Jeśli masz ochotę, możesz wykonać 2 lub 4.

Poniedziałek 23 marca Temat dnia: Ch jak chmura.

  • Obejrzyj ilustrację. Dokonaj analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej wyrazu chmura. Policz liczbę sylab, głosek. Przeanalizuj strukturę dźwiękowa wyrazu – niebieskie i czerwone kartoniki. Wskaż miejsce ch w wyrazie. Obejrzyj ch w liniaturze. Zwróć uwagę, że słyszysz jeden dźwięk a widzisz dwie literki. Ch to dwuznak. Wymień kilka wyrazów z poznanym dwuznakiem.
  • Przeczytaj kilka razy tekst w podręczniku str. 92. Porównaj z ilustracją
  • Wykonaj ćw. 1, 2 – zeszyt ćw. str.84/85. Pozostałe wykonaj, jeśli masz ochotę.
  • Utrwalaj dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego – podręcznik str. 46. Wykonaj ćwiczenie 1, 3, 4 – zeszyt ćw. str. 41. Jeśli masz ochotę możesz wykonać pozostałe.

 

 

Wtorek 24 marca Temat dnia: Rwetes w ogrodzie.

  • Wysłuchaj tekstu czytanego przez osobę starszą – podręcznik str. 94/95. Spróbuj odpowiedzieć na pytania zamieszczone pod tekstem.
  • Wykonaj ćw. 2, 3, 4, 5 – zeszyt ćw. str. 86/87.

Środa 25 marca Temat dnia: Powtórzenie materiału ortograficzno-gramatycznego.

  • Wykonaj wszystkie ćw. w zeszycie ćw. str.88/89
  • Obejrzyj obrazy w podręczniku str. 96/97. Co na nich widzisz, jakie pory roku zostały na nich przedstawione? Co wpłynęło na zmianę widoku tego samego miejsca?
  • Narysuj cztery obrazy przedstawiające drzewo za każdym razem o innej porze roku.

p. Agata Falkowska kl.II

 

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 28-30.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 27.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 22.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II  21.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 15-17.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 07-08.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 06.04.2020 - pobierz

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 01,02,03.04.2020 - pobierz

 

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 30-31.03.2020 - pobierz

  

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 26-27.03.2020 - pobierz 

 

 

 

Klasa II

Środa  18 marca 2020r.

  1. Język polski – czytanie tekstu o wiośnie; poznanie wyrazów, które łączą                        inne wyrazy lub zdania np. i, oraz, albo, że, ale.
  • Podręcznik str. 76 – 77
  • Ćwiczenia str. 68 – 69 ( do zeszytu zapisać „kropkę” tylko z ćw. 1 str. 68)
  1. Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – do pierwszego składnika dodajemy najpierw dziesiątki, a potem jedności z drugiego składnika
  • Podręcznik str.40 (przeanalizować zadania) - do zeszytu zapisać zad. 4
  • Ćwiczenia str. 32          

Czwartek  19 marca 2020r.

  1. Język polski – wiersze o wiośnie ( wybrać jeden do pięknego czytania)
  • Podręcznik str. 78 -79
  • Ćwiczenia str. 70 – 71
  • ćwicz. 1 str. 70 „Przepis na wiosnę” – dla chętnych
  1. Matematyka – zadanie 1 str. 77 z zeszytu ćwiczeń (pracuj z zegarem)

Piątek    20 marca 2020r.

  1. Język polski – układanie planu wydarzeń do opowiadania „Rower”
  • Podręcznik str. 80 – 81
  • Ćwiczenia str. 72
  • Pisownia wyrazów z h – podręcznik str. 83, zeszyt ćwiczeń str.73, do zeszytu zapisać ćw. 5 str. 73
  1. Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – najpierw dodajemy dziesiątki z obu składników, a potem jedności z obu składników
  • Podręcznik str. 41 , do zeszytu zapisać zad. 4
  • Ćwiczenia str. 34, 35

Poniedziałek 23 marca 2020r.

  1. Język polski – wycieczka rowerowa
  • Podręcznik str. 84 – 85
  • Ćwiczenia str. 74 – 75
  1. Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – dopełnianie do pełnej dziesiątki
  • Podręcznik str. 42 -43
  • Do zeszytu zapisać zad. 4 i 5 str. 43 z podr.

Wtorek 24 marca 2020r.

  1. Język polski – „W marcu jak w garncu”; przypomnienie- rzeczowniki odpowiadają na pytania kto?, co?
  • Podręcznik str. 86 – 87
  • Zeszyt ćwiczeń: ćw. 1 str. 76 i ćw. 3,4,5 str.77
  • Dla chętnych – lekcja programowania str.78 w zeszycie ćw.
  1. Matematyka – ćwiczenia str. 36 – 37

Środa   25 marca 2020r.

  1. Język polski – zdrowe odżywianie
  • Podręcznik str. 88 – 89
  • Ćwiczenia str. 80

-- tworzenie rzeczowników od czasowników

  • Ćwiczenia str. 81
  1. Matematyka –odejmowanie liczb dwucyfrowych
  • Podręcznik str. 44, 45 (przeanalizować zadania) – do zeszytu zapisać zad.3 str. 44 i zad. 7 str. 45
  • Ćwiczenia str. 38

p. Agata Wyszkowska kl. III/ matematyka

TEMATY DLA KLASY III 30.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASAY III 29.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA KLASA VIA 29-30.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 28.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASA III 27.04.2020 - pobierz

MATEMATYKA KLASA VIA 27.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA KLASA VIA 24.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA KLASA VIA 23.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA KLASA VIA 21-22.04.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASY III 24.04.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASY III 23.04.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASA III 22.04.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASY III 21.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLD KLASY III 17.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 16.04.2020 - pobierz

MATEMATYKA KLASA VIA 16.04.2020 - pobierz

 

TEMATY  DLA KLASY III 15.04.2020 - pobierz

MATEMATYKA TEMETY DLA KLASY VIA 15.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 08.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 07.04.2020 - pobierz

MATEMATYKA TEMATY DLA KLASY VIA 07-08.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 06.04.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASY VIA 06.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 03.04.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASY VIA 03.04.2020 - pobierz

 

 

TEMATY DLA KLASY III 02.04.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASY VIA 02.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 01.04.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASY VIA 01.04.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 31.03.2020 - pobierz

TEMATY DLA KLASAY VIA 31.03.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 30.03.2020 - pobierz

MATEMATYKA KLASA VIA 30.03.2020 - pobierz

 

TEMATY DLA KLASY III 27.03.2020 - pobierz

MATEMATYKA KLASA VIA 27.03.2020 - pobierz

 

 

TEMATY DLA KLASY III 26.03.2020 - pobierz

MATEMATYKA KLASA VIA 26.03.2020 - pobierz

 

 

TEMATY DLA KLASY III NA 25.03.2020 - pobierz

MATEMATYKA KLASA VIA 25.03.2020 - pobierz

 

 

Klasa III – Agata Wyszkowska

poniedziałek (16. 03)

edukacja polonistyczna: Czytanie tekstu z pamiętnika. Skreślanie błędnych informacji.

-przeczytaj tekst z pamiętnika – podręcznik str. 74;

-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 – zeszyt ćwiczeń str. 68.

edukacja matematyczna: Dodawanie metrów i centymetrów.

-pisemnie wykonaj ćwiczenia – zeszyt ćwiczeń str.28.

wtorek (17. 03)

edukacja polonistyczna: Przypomnienie informacji o zdaniach złożonych. Czytanie tekstu o wiosennym Podlasiu.

-przypomnij sobie informacje o zdaniu złożonym – podręcznik str.75;

-przeczytaj tekst „Wiosenne Podlasie” – podręcznik str. 76-77;

-pisemnie wykonaj ćwiczenia 4, 5, 6 i 7 str. 69 - 70 zeszyt ćwiczeń.

edukacja matematyczna: Mnożenie i dzielenie liczb z jednostkami długości.

- pisemnie wykonaj ćwiczenia – zeszyt ćwiczeń str.29.

środa (18. 03)

edukacja polonistyczna: Pisanie odpowiedzi na pytania na podstawie tekstu „Jak zakochałem się w Kaśce Kwiatek”.

-przeczytaj tekst „Jak zakochałem się w Kaśce Kwiatek” – podręcznik str. 78;

-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 str. 73 zeszyt ćwiczeń.

edukacja matematyczna: Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem jednostek długości.

-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 str. 30 zeszyt ćwiczeń.

czwartek (19. 03)

edukacja polonistyczna: Czytanie tekstu „Każdy jest poetą” Danuty Wawiłow. Przepis na wiersz.

-przeczytaj tekst „Każdy jest poetą” – podręcznik str. 81;

-pisemnie wykonaj ćwiczenie 2, 3 i 4 str. 75 zeszyt ćwiczeń.

edukacja matematyczna: Wykonywanie obliczeń wagowych.

-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1, 2 i 3 zeszyt ćwiczeń str. 31;

-jeśli masz chęć, możesz wykonać ćwiczenie 4 zeszyt ćwiczeń str. 31.

edukacja muzyczna: Utrwalenie słów i melodii piosenek poznanych     w II semestrze.

-przypomnij sobie słowa i melodie piosenek „U babci jest słodko”, „A w karnawale”(słowa znajdziesz w zeszytach ćwiczeń nr 2 i nr 3); szczególną uwagę zwróć na tę piosenkę, której nie śpiewałeś jeszcze na ocenę.

piątek (20. 03)

edukacja polonistyczna: Ćwiczymy piękne głośne czytanie.

-wybierz dowolny fragment tekstu „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą” z podręcznika str. 84 – 85 i przygotowuj go do pięknego głośnego czytania; następnie przeczytaj tekst rodzicom i poproś o ocenę.

edukacja matematyczna: Wykonywanie obliczeń wagowych -c.d.

-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 zeszyt ćwiczeń str. 32.

edukacja plastyczna: Wiosna na Podlasiu – praca plastyczna.

-wykonaj pracę plastyczną „Wiosna na Podlasiu” – technika dowolna (praca zostanie oceniona po powrocie do szkoły).

 

 

 

 

 

 

Klasa VI A– matematyka – Agata Wyszkowska

Temat: Powtórzenie wiadomości i utrwalenie umiejętności z dz. „Liczby dodatnie i liczby ujemne”.

-wykonaj pisemnie kartę pracy nr 1, 2, 3, 4 i 5

Uwaga!

Wszystkie karty zostaną sprawdzone i ocenione po powrocie do szkoły.

Gdybyś miał trudności z wykonaniem kart pracy, przypomnij sobie zadania rozwiązywane na lekcji.

 



 

   
© Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Wyszkach