Przykładowe artykuły
p. Joanna Kuderska-Jakonczuk
BIOLOGIA KLASA V 29.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIB 29.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 29.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 29.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 28.04.2020 - pobierz; załącznik1, załącznik2
BIOLOGIA KLASA VIII 27.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA IV 27.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIA 24.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 24.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA V 22.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIB 22.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 22.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 21.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 17.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ;załącznik2
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 16.04.2020 /23.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA V 15.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ,załącznik2
BIOLOGIA KLASA VIB 15.04.2020 /KLASA VIA 17.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ;załącznik2
BIOLOGIA KLASA V 08.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIB 08.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 08.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 07.04.2020 - pobierz ;załącznik 1 ;załącznik 2
BIOLOGIA KLASA VIII 06.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA 03.04.2020 - pobierz
BILLOGIA KL VII 03.04.2020 - pobierz ;załącznik 1; załącznik 2
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 01.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 26.03-02.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA V 01.04.2020 - pobierz, załącznik 1 ,załącznik 2
BILOOGIA KLASA VII 31.03.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIII 30.03.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA IV 30.03 I 06.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIA 27.03.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 27.03.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 25.03.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA V
18.03.2020
TEMAT: Budowa i różnorodność grzybów i porostów.
Str. 81-87
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL
Notatka w zeszycie – można przepisać lub wkleić
- Cechy grzybów i środowisko życia
- Tworzą odrębne królestwo
- Ich komórki pokryte są ścianą komórkową zawierającą chitynę
- Mają kilka jąder komórkowych w jednej komórce (są komórczakami)
- Odżywiają się cudzożywnie
- Żyją na lądzie, w miejscach wilgotnych, ciepłych i zacienionych
- Niektóre grzyby żyję na powierzchni lub wewnątrz innych organizmów
- Podział grzybów
Jednokomórkowe | Wielokomórkowe |
Zbudowane są z jednej komórki o mikroskopijnych rozmiarach np. drożdże. Wyjątkiem jest pleśniak – można go zobaczyć gołym okiem. | Zbudowane są z części podziemnej (luźno ułożone strzępki grzybni) oraz owocnika (kapelusz, trzon) np. muchomor czerwony |
Zeszyt ćwiczeń
3/56
- Czynności życiowe (proszę wypisać informacje w oparciu o podręcznik str. 83)
- Odżywianie………………………………………………………………………………………………
- Oddychanie……………………………………………………………………………………………..
- Rozmnażanie……………………………………………………………………………………………
- Znaczenie w przyrodzie i gospodarce człowieka
Zeszyt ćwiczeń
9/58
- Budowa i znaczenie porostów.
Zeszyt ćwiczeń
10/58
25.03.2020
TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu „Wirusy, bakterie, protisty i grzyby”
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/bakterie/Dd7aCGXvP
https://epodreczniki.pl/a/protisty/DEyCIy5g9
https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL
Zeszyt ćwiczeń : Sprawdź czy potrafisz str. 59-61
Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem
„ Znam i podziwiam bakterie, protisty, grzyby i porosty”.
- Praca powinna zawierać krótki opis 2 gatunków bakterii, 2 gatunków protistów, 2 gatunków grzybów i 2 gatunków porostów (łącznie 8 gatunków)
- Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku, np. jakie choroby wywołuje lub do czego jest wykorzystywana.
- Forma pracy do wyboru
- Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
- Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
- Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
- Czas realizacji
do 31 marca
- Sposób dostarczenia
Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk
Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.
Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.
W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.
BIOLOGIA KLASA VIA
20.03.2020
TEMAT: Przegląd i znaczenie gadów.
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc
Str. 107-111
Notatka w zeszycie
- Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
- Jaszczurki…………………………………………………….
- Węże…………………………………………………………..
- Żółwie…………………………………………………………
- Krokodyle……………………………………………………
Zeszyt ćwiczeń
2/89
3/90
4/90
5/90
- Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.
Zeszyt ćwiczeń
9/92
Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem
„ Znam płazy i gady”.
- Praca powinna zawierać krótki opis 3 gatunków płazów (po jednym bezogonowym, ogoniastym i beznogim), 4 gatunków gadów (po jednej jaszczurce, wężu, żółwiu i krokodylu), (łącznie 7 gatunków)
- Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku.
- Forma pracy do wyboru
- Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
- Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
- Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
- Czas realizacji
do 31 marca
- Sposób dostarczenia
Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk
Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.
Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.
W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.
BIOLOGIA KLASA VIB
18.03.2020
TEMAT: Gady – kręgowce, które opanowały ląd.
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc
str. 103-106
Notatka w zeszycie
- Środowisko życia i cechy charakterystyczne gadów.
- Organizmy zmiennocieplne, występują na wszystkich kontynentach oprócz Antarktydy.
- Posiadają zdolność popadania w stan odrętwienia (hibernacji) przy spadku temperatury.
- Żyją głownie w środowisku lądowym lub wodno-lądowym.
- Ich ciało jest pokryte grubą skorą w której znajdują się rogowe łuski i tarczki
- Czynności życiowe gadów (uzupełniamy na podstawie podręcznika)
- Odżywianie…………………………………………………………………………………………………….
- Oddychanie…………………………………………………………………………………………………….
- Rozmnażanie ………………………………………………………………………………………………….
25.03.2020
TEMAT: Przegląd i znaczenie gadów.
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc
Str. 107-111
Notatka w zeszycie
- Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
- Jaszczurki…………………………………………………….
- Węże…………………………………………………………..
- Żółwie…………………………………………………………
- Krokodyle……………………………………………………
Zeszyt ćwiczeń
2/89
3/90
4/90
5/90
- Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.
Zeszyt ćwiczeń
9/92
Str. 107-111
Notatka w zeszycie
- Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
- Jaszczurki…………………………………………………….
- Węże…………………………………………………………..
- Żółwie…………………………………………………………
- Krokodyle……………………………………………………
Zeszyt ćwiczeń
2/89
3/90
4/90
5/90
- Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.
Zeszyt ćwiczeń
9/92
Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem
„ Znam płazy i gady”.
- Praca powinna zawierać krótki opis 3 gatunków płazów (po jednym bezogonowym, ogoniastym i beznogim), 4 gatunków gadów (po jednej jaszczurce, wężu, żółwiu i krokodylu), (łącznie 7 gatunków)
- Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku.
- Forma pracy do wyboru
- Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
- Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
- Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
- Czas realizacji
do 31 marca
- Sposób dostarczenia
Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk
Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.
Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.
W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.
BIOLOGIA KLASA VII
17.03.2020
Temat: Zasady działania układu wydalniczego.
Str. w podręczniku 155-156
Filmy do obejrzenia
Pojęcia do wyjaśnienia w zeszycie
Filtracja…………………………………………..
Resorpcja………………………………………..
20.03.2020
Temat :Higiena i choroby układu wydalniczego
Str. w podręczniku. 157-160
Do uzupełnienia karta pracy
Sposób dostarczenia
Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk
Karty pracy w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.
Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.
W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.
24.03.2020
TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z układu wydalniczego.
Str. 161-162
Proszę wykonać w zeszycie zadania „Wiesz czy nie wiesz?”
Higiena i choroby układu wydalniczego imię i nazwisko ………………………
Karta pracy
Klasa VII
- 1.Uzupełnij poniższe zdania tak, aby stanowiły poprawny opis zasad higieny układu wydalniczego.
- 1.Należy dbać o higienęosobistą,ponieważ ………………………………………………………….
- 2.Odpowiedni ubiór zapobiega ………………………………………………………………………..
- 3.Zbyt duże spożycie soli jestniezdrowe,ponieważ ………………………………………………….
- 4.Regularne
- 2.Poniżej przedstawiono opisy trzech przypadków chorób układu wydalniczego. Rozpoznaj, na jaką chorobę cierpią te osoby. Wpisz nazwy chorób we właściwe miejsca.
Przypadek 1
Pan Kazimierz bardzo źle czuł się w pracy. Po przyjściu do domu położył się, aby odpocząć. Jednak po chwili w lewym boku zaczął odczuwać bardzo silny ból promieniujący w kierunku nogi. Żona pana Kazimierza, widząc, że sytuacja jest poważna, wezwała pogotowie. Lekarz spytał, czy w ostatnim czasie pacjent robił jakieś badania. Po przejrzeniu wyników okazało się, że w badaniu moczu ujawniły się liczne kryształy soli wapnia (tzw. piasek nerkowy).
Nazwa choroby: …………………………………………………………………………………………………..
Przypadek 2
Zosia ma 6 lat i zazwyczaj to wesoła, pełna energii dziewczynka. Jednak od kilku dni jest stale niespokojna i rozdrażniona. Nie chce jeść ani pić, za to często chodzi do toalety. Dodatkowo Zosia skarży się na ból w czasie oddawania moczu, a także na bolesność dolnej części pleców. Kiedy mama zmierzyła dziewczynce temperaturę, okazało się, że ma niezbyt wysoką gorączkę – 37,5°C.
Nazwa choroby: ……………………………………………………………………………………………………
Przypadek 3
Pani Jolanta od lat choruje. Stwierdzono u niej m.in. nadciśnienie tętnicze, miażdżycę oraz przewlekłą chorobę nerek. Cierpi na bóle w okolicy pleców, ma problemy z układem kostnym (skłonność do złamań, bóle stawów). Jest osłabiona, traci na wadze, a także ma kłopoty z pamięcią i zasypianiem. Musi stosować specjalną dietę, w której podstawą jest ograniczanie spożywania białka. Pani Jolanta od roku jest regularnie poddawana zabiegowi dializy. Przypuszczalnie czeka ją operacja – przeszczep nerki.
Nazwa choroby: ……………………………………………………………………………………………………
- 3.Na podstawie animacji Dializa odpowiedz na poniższe pytania.
- Czy krew w dializatorze miesza się z płynem dializującym?
…………………………………………………………………………………………………
- W czym dializator przypominanerkę?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Dlaczego dializa nie może całkowicie zastąpić pracy nerek?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- 4.W tabeli zostały przedstawione wyniki badania moczu dwóch osób. Na podstawie analizy podanych wyników ustal i napisz, na jakie choroby prawdopodobnie cierpią ci pacjenci. W uzasadnieniu swojej odpowiedzi podaj ten wynik, który wskazuje na daną chorobę.
Badany parametr | Pacjent 1 | Pacjent 2 | Norma |
Barwa | lekko mętna | słomkowa | żółta/słomkowa |
Odczyn pH | 5,9 | 6,1 | ok. 6 |
Ciężar właściwy [g/l] | 1028 | 1020 | 1018–1030 |
Glukoza [mg/100 ml] | brak | brak | Brak |
Białko [mg/100 ml] | 1115 | brak | Brak |
Leukocyty | pojedyncze | 20 | 1–5 |
Erytrocyty | pojedyncze | pojedyncze | 0–3 |
Nabłonki | liczne | pojedyncze | 1–5 |
Bakterie | nieliczne | bardzo liczne | Brak |
Pacjent 1 chorujena: ……………………………………………………………………………………….
Uzasadnienie: ………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Pacjent 2 chorujena: ……………………………………………………………………………………….
Uzasadnienie: ………………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
BIOLOGIA KLASA VIII
16.03.2020
TEMAT: Czym jest ekosystem?
Str. w podręczniku 116-120
Notatka w zeszycie
- EKOSYSTEM = BIOTOP + BIOCENOZA
Wypisujemy z podręcznika (str. 116) co tworzy biotop, a co biocenozę.
- Rodzaje ekosystemów.
- Naturalne np. ……………………………………………………………………………..
- Sztuczne np. ………………………………………………………………………………
- Sukcesja ekologiczna - ………………………………………………………………………
- Pierwotna np. ……………………………………………………………………………
- Wtórna np. ………………………………………………………………………………..
- 23.03.2020
TEMAT: Zależności pokarmowe w ekosystemie.
- w podręczniku 121-124
Notatka w zeszycie
Wyjaśnienie pojęć:
Zależności pokarmowe
Łańcuch pokarmowy
Poziomy troficzne (producenci, konsumenci, destruenci)
Proszę wypisać 5 łańcuchów pokarmowych ze str. 122. (zaczynamy zawsze od rośliny zielonej)
p. Elżbieta Godzińska - j. rosyjski
JĘZYK ROSYJSKI /ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ 27-30.04.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI /GODZINA WYCHOWAWCZA 22-24.04.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI /GODZ. WYCHOWAWCZA 15-17.04.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI 06-08.03.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI 30.03-03.04.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI 25.03.2020 - pobierz
Materiały i ćwiczenia do samodzielnej pracy dla uczniów z j. rosyjskiego. Ponadto uczniowie pracują z zestawami, ćwiczeniami i materiałami, które otrzymali ode mnie w szkole w dniu 11.03.2020r. – Elżbieta Godzińska
Klasa IV
1. Wpisz brakujące litery wwyrazach. Potem zaznacz w nich akcent.
1. матр шка
2. т лефон
3. хом к
4. доч
5. ж раф
6. шко а
7. реб нок
8. бабо ка
9. комп ютер
2. Do każdego pytania dopasuj właściwą odpowiedź
1. Как тебязовут?
2. Как твоя фамилия?
3. Как зовут твою маму?
4. Как зовут твоегопапу?
5. Ты новый ученик?
6. У тебя есть собака?
а. Его зовут Игорь.
б. Да, вот она, её зовут Грета.
в. Меня зовут Юра.
г. Да, я первый день в этой школе.
д. Кузнецов.
е. Её зовут Катя.
3.Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.
1. Ивановна, зовут, бабушку, Анна, мою
.
2. брата, как, твоего, зовут?
3. учителя, Пётр, моего, зовут, Борис-ович.
4. родителей, зовут, твоих, как?
5. Маша, эту, зовут, девочку
KlasaVII
Przetłumacznajęzykrosyjski.
1. wschód – ______________________________
2. południe – ______________________________
3. wieś – ______________________________
4. ulica – ______________________________
5. fabryka, zakład [pracy] – ______________________________
6. stolica – ______________________________
7. głośny – ______________________________
8. współczesny – ______________________________
9. ładny – ______________________________
10. podobać się – ______________________________
11. mieszkać - ___________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. pokój – ______________________________
2. przedpokój – ______________________________
3. sypialnia – ______________________________
4. wersalka, kanapa – ______________________________
5. fotel – ______________________________
6. łóżko – ______________________________
7. meble – ______________________________
8. krzesło – ______________________________
9. lodówka – ______________________________
10. w domu – ______________________________
11. mieszkanie – ______________________________
12. piętro – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. na prawo od..., po prawej stronie – ______________________________
2. pośrodku, na środku – ______________________________
3. w kącie, w rogu – ______________________________
4. miesiąc temu – ______________________________
5. wczoraj – ______________________________
6. dzisiaj – ______________________________
7. włączyć – ______________________________
8. zapomnieć – ______________________________
9. porozmawiać – ______________________________
10. rozmawiać przez telefon – ______________________________
11. odrabiać lekcje – ______________________________
12. sprzątać pokój – ______________________________
Klasa VIII
Przetłumacz na język rosyjski.
1. urodziny – ______________________________
2. Wielkanoc – ______________________________
3. Boże Narodzenie – ______________________________
4. sukces – ______________________________
5. kartka okolicznościowa – ______________________________
6. Szczęśliwego Nowego Roku! – ______________________________
7. rok szkolny – ______________________________
8. obchodzić święto – ______________________________
9. składać życzenia – ______________________________
10. życzyć zdrowia – ______________________________
11. życzyć szczęścia – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. urodziny – ______________________________
2. prezent – ______________________________
3. iPhone – ______________________________
4. uśmiechać się – ______________________________
5. siadać do stołu – ______________________________
6. cieszyć się, bawić się – ______________________________
7. jeść tort – ______________________________
8. grać w gry – ______________________________
9. zdmuchiwać świeczki – ______________________________
10. pomyśleć życzenie – ______________________________
11. zaprosić – ______________________________
12. marzyć o – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. zaproszenie – ______________________________
2. solenizant – ______________________________
3. impreza – ______________________________
4. wszystkiego najlepszego – ______________________________
5. zabawny prezent – ______________________________
6. za zgodą rodziców – ______________________________
7. oczywiście będę – ______________________________
8. tort czekoladowy – ______________________________
9. modne okulary – ______________________________
10. bilety na koncert – ______________________________
11. potwierdzić – ______________________________
12. założyć konto w banku – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. wezwać lekarza – ______________________________
2. chodzić do lekarza – ______________________________
3. złamać nogę – ______________________________
4. zachorować na anginę – ______________________________
5. Maszę boli gardło – ______________________________
6. katar – ______________________________
7. przeziębienie – ______________________________
8. zapalenie płuc – ______________________________
9. internista – ______________________________
10. stomatolog – ______________________________
11. grypa – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. wezwać pogotowie – ______________________________
2. robić sztuczne oddychanie – ______________________________
3. wypić herbatę z miodem – ______________________________
4. udzielić pierwszej pomocy – ______________________________
5. zażywać lekarstwa – ______________________________
6. opiekować się chorym – ______________________________
7. płukać gardło – ______________________________
8. leżeć w łóżku – ______________________________
9. spacerować na świeżym powietrzu – ______________________________
10. termometr – ______________________________
11. syrop na kaszel – ______________________________
12. plaster – ______________________________
Klasa VI
I. Przetłumacz zdania na j. rosyjski:
1. W dwudziestej minucie napastnik Legii wyrównał wynik.
................................................................................................................................
2. Kapitan drużyny strzelił piłkę do bramki przeciwnika.
...............................................................................................................................
3. W drugiej połowie meczu piłkarze Madrytu przystąpili do ataku.
................................................................................................................................
4. Lewandowski strzelił trzy bramki w tym meczu.
................................................................
5. Mecz zakończył się remisem.
................................................................................................................................
6. Nasza drużyna wygrała z wynikiem cztery do dwóch.
................................................................................................................................
7. Bramkarz złapał piłkę i w tym momencie sędzia zakończył mecz............................................................
II. Napisz po rosyjsku:
1. W gabinecie informatyki nie wolno jeść i pić.
...........................................................................................................................................
2. Czy w twojej szkole można korzystać z telefonów komórkowych?
...........................................................................................................................................
3. Na korytarzu nie wolno grać w piłkę.
................................................................................................................................
4. Czy tu można wysłać list polecony?
.........................................................................................
5. Nie wolno korzystać z tego komputera. On się zepsuł.
…………………………………………………………………………………………..
Klasa V
Вика: Здравствуйте, доктор!
Врач : .......................................................................................................................................................................................
Вика: У меня болит горло и голова.
Врач: .......................................................................................................................................................................................
Вика: Да, у меня высокая температура – тридцать девять градусов.
Врач: .......................................................................................................................................................................................
Вика: Спасибо, доктор. До свидания.
Врач: ............................
II. Wstaw czasownik любить w odpowiedniej formie.
1. Антон ................................. плавать в бассейне.
2. Мы ................................. слушать музыку.
3. Вика и Моника ................................. смотреть фильмы.
4. Я ................................. ходить на лыжах.
5. А ты что ................................. делать?
6. Почему вы не ................................. ходить в кино?
III. Odpowiedz na pytania.
1. Что у тебя болит?
.............................................................................................................................................................................................. .
2. Как ты себя чувствуешь?
.............................................................................................................................................................................................. .
3. Чем ты заболел / заболелa?
.............................................................................................................................................................................................. .
4. Что ты любишь делать?
.............................................................................................................................................................................................. .
5. Что слушают твои подруги?
...............................................................................................................................
p. Krystyna Zabrocka kl.I
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 30.04.2020 - pobierz
ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE 30.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 29.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 28.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 27.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 24.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 23.04.2020 - pobierz
ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE KLASA IV - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 22.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 21.04.2020 - pobierz
ZAJECIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE KLASA IV - pobierz ;załącznik1 ;załącznik2
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 17.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 16.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 15.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 08.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 07.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 06.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 03.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 02.04.2020 - pobierz
ZAJĘCIA KOREKCYJNO KOMPENSACYJNE KLASA IV 02.04.2020 - pobierz ;załącznik 1 ;załącznik 2
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 01.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 31.03.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 30.03.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 27.03.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA I 26.03.2020 - pobierz
KLASA I - PLAN ZADAŃ DO NAUKI W DOMU
Poniedziałek 16 marca, wtorek 17 marca – informację o materiale do przepracowania w domu przez ucz. klasy pierwszej, rodzice otrzymali w postaci sms z informacją zwrotną.
Środa 18 marca Temat dnia: Na wsi.
- Przeczytaj kilka razy tekst literacki i porównaj z ilustracjami – podręcznik str. 86/87
- Wykonaj ćw. 1, 2, 3 – zeszyt ćw. str. 78/79.
- Dla chętnych – ćw. 4, 5.
- Ćwicz umiejętność dodawania i odejmowania liczb. Grafy liczbowe. Podręcznik z matematyki str. 42/43. Wykonaj ćw. 1, 2 – zeszyt ćw. str. 38.
Czwartek 19 marca Temat dnia: H jak herbata.
- Obejrzyj ilustrację. Dokonaj analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej wyrazu herbata. Wskaż w wyrazie głoskę nową. Jest to h jak herbata. Podaj kilka wyrazów z głoską h w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Przeanalizuj strukturę głoskową wyrazu – czerwone i niebieskie kartoniki. Zapamiętaj, że h jest spółgłoską.
- Przeczytaj kilka razy tekst w podręczniku – str. 88. Zapamiętaj kilka wyrazów z h.
- Wykonaj ćw. 1, 2, 3 – zeszyt ćw. str. 80/81. Dla chętnych ćw. 5.
- Ćwicz rozwiązywanie zadań podręcznik str. 44
- Rozwiąż zadanie 1, 2 – zeszyt ćw. str. 39. Dla chętnych ćw. 3.
Piątek 20 marca Temat dnia: Wiosenny sad.
- Przyjrzyj się ilustracji, przeczytaj tekst – podręcznik str. 90. Ustnie opisz wiosenny sad, odpowiedz jakie drzewa w nim rosną.
- Przeczytaj tekst na str. 91 i spróbuj ustalić etapy powstawania owocu. Jaką rolę odgrywają owady? Wykonaj ćw. 1, 2, 5, 7 – zeszyt ćw. str.82/83. Pozostałe wykonaj jeśli masz chęć.
- Ćwicz dodawanie liczby jednocyfrowej do liczby jednocyfrowej – podręcznik str.45.
- Wykonaj ćwiczenie 1, 3 - zeszyt ćw. str. 40. Jeśli masz ochotę, możesz wykonać 2 lub 4.
Poniedziałek 23 marca Temat dnia: Ch jak chmura.
- Obejrzyj ilustrację. Dokonaj analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej wyrazu chmura. Policz liczbę sylab, głosek. Przeanalizuj strukturę dźwiękowa wyrazu – niebieskie i czerwone kartoniki. Wskaż miejsce ch w wyrazie. Obejrzyj ch w liniaturze. Zwróć uwagę, że słyszysz jeden dźwięk a widzisz dwie literki. Ch to dwuznak. Wymień kilka wyrazów z poznanym dwuznakiem.
- Przeczytaj kilka razy tekst w podręczniku str. 92. Porównaj z ilustracją
- Wykonaj ćw. 1, 2 – zeszyt ćw. str.84/85. Pozostałe wykonaj, jeśli masz ochotę.
- Utrwalaj dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego – podręcznik str. 46. Wykonaj ćwiczenie 1, 3, 4 – zeszyt ćw. str. 41. Jeśli masz ochotę możesz wykonać pozostałe.
Wtorek 24 marca Temat dnia: Rwetes w ogrodzie.
- Wysłuchaj tekstu czytanego przez osobę starszą – podręcznik str. 94/95. Spróbuj odpowiedzieć na pytania zamieszczone pod tekstem.
- Wykonaj ćw. 2, 3, 4, 5 – zeszyt ćw. str. 86/87.
Środa 25 marca Temat dnia: Powtórzenie materiału ortograficzno-gramatycznego.
- Wykonaj wszystkie ćw. w zeszycie ćw. str.88/89
- Obejrzyj obrazy w podręczniku str. 96/97. Co na nich widzisz, jakie pory roku zostały na nich przedstawione? Co wpłynęło na zmianę widoku tego samego miejsca?
- Narysuj cztery obrazy przedstawiające drzewo za każdym razem o innej porze roku.
p. Agata Falkowska kl.II
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 28-30.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 27.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 22.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 21.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 15-17.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 07-08.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 06.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 01,02,03.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 30-31.03.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 26-27.03.2020 - pobierz
Klasa II
Środa 18 marca 2020r.
- Język polski – czytanie tekstu o wiośnie; poznanie wyrazów, które łączą inne wyrazy lub zdania np. i, oraz, albo, że, ale.
- Podręcznik str. 76 – 77
- Ćwiczenia str. 68 – 69 ( do zeszytu zapisać „kropkę” tylko z ćw. 1 str. 68)
- Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – do pierwszego składnika dodajemy najpierw dziesiątki, a potem jedności z drugiego składnika
- Podręcznik str.40 (przeanalizować zadania) - do zeszytu zapisać zad. 4
- Ćwiczenia str. 32
Czwartek 19 marca 2020r.
- Język polski – wiersze o wiośnie ( wybrać jeden do pięknego czytania)
- Podręcznik str. 78 -79
- Ćwiczenia str. 70 – 71
- ćwicz. 1 str. 70 „Przepis na wiosnę” – dla chętnych
- Matematyka – zadanie 1 str. 77 z zeszytu ćwiczeń (pracuj z zegarem)
Piątek 20 marca 2020r.
- Język polski – układanie planu wydarzeń do opowiadania „Rower”
- Podręcznik str. 80 – 81
- Ćwiczenia str. 72
- Pisownia wyrazów z h – podręcznik str. 83, zeszyt ćwiczeń str.73, do zeszytu zapisać ćw. 5 str. 73
- Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – najpierw dodajemy dziesiątki z obu składników, a potem jedności z obu składników
- Podręcznik str. 41 , do zeszytu zapisać zad. 4
- Ćwiczenia str. 34, 35
Poniedziałek 23 marca 2020r.
- Język polski – wycieczka rowerowa
- Podręcznik str. 84 – 85
- Ćwiczenia str. 74 – 75
- Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – dopełnianie do pełnej dziesiątki
- Podręcznik str. 42 -43
- Do zeszytu zapisać zad. 4 i 5 str. 43 z podr.
Wtorek 24 marca 2020r.
- Język polski – „W marcu jak w garncu”; przypomnienie- rzeczowniki odpowiadają na pytania kto?, co?
- Podręcznik str. 86 – 87
- Zeszyt ćwiczeń: ćw. 1 str. 76 i ćw. 3,4,5 str.77
- Dla chętnych – lekcja programowania str.78 w zeszycie ćw.
- Matematyka – ćwiczenia str. 36 – 37
Środa 25 marca 2020r.
- Język polski – zdrowe odżywianie
- Podręcznik str. 88 – 89
- Ćwiczenia str. 80
-- tworzenie rzeczowników od czasowników
- Ćwiczenia str. 81
- Matematyka –odejmowanie liczb dwucyfrowych
- Podręcznik str. 44, 45 (przeanalizować zadania) – do zeszytu zapisać zad.3 str. 44 i zad. 7 str. 45
- Ćwiczenia str. 38
p. Agata Wyszkowska kl. III/ matematyka
TEMATY DLA KLASY III 30.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASAY III 29.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 29-30.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 28.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASA III 27.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 27.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 24.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 23.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 21-22.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 24.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 23.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASA III 22.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 21.04.2020 - pobierz
TEMATY DLD KLASY III 17.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 16.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 16.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 15.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA TEMETY DLA KLASY VIA 15.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 08.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 07.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA TEMATY DLA KLASY VIA 07-08.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 06.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY VIA 06.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 03.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY VIA 03.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 02.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY VIA 02.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 01.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY VIA 01.04.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 31.03.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASAY VIA 31.03.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 30.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 30.03.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 27.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 27.03.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III 26.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 26.03.2020 - pobierz
TEMATY DLA KLASY III NA 25.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIA 25.03.2020 - pobierz
Klasa III – Agata Wyszkowska
poniedziałek (16. 03)
edukacja polonistyczna: Czytanie tekstu z pamiętnika. Skreślanie błędnych informacji.
-przeczytaj tekst z pamiętnika – podręcznik str. 74;
-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 – zeszyt ćwiczeń str. 68.
edukacja matematyczna: Dodawanie metrów i centymetrów.
-pisemnie wykonaj ćwiczenia – zeszyt ćwiczeń str.28.
wtorek (17. 03)
edukacja polonistyczna: Przypomnienie informacji o zdaniach złożonych. Czytanie tekstu o wiosennym Podlasiu.
-przypomnij sobie informacje o zdaniu złożonym – podręcznik str.75;
-przeczytaj tekst „Wiosenne Podlasie” – podręcznik str. 76-77;
-pisemnie wykonaj ćwiczenia 4, 5, 6 i 7 str. 69 - 70 zeszyt ćwiczeń.
edukacja matematyczna: Mnożenie i dzielenie liczb z jednostkami długości.
- pisemnie wykonaj ćwiczenia – zeszyt ćwiczeń str.29.
środa (18. 03)
edukacja polonistyczna: Pisanie odpowiedzi na pytania na podstawie tekstu „Jak zakochałem się w Kaśce Kwiatek”.
-przeczytaj tekst „Jak zakochałem się w Kaśce Kwiatek” – podręcznik str. 78;
-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 str. 73 zeszyt ćwiczeń.
edukacja matematyczna: Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem jednostek długości.
-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 str. 30 zeszyt ćwiczeń.
czwartek (19. 03)
edukacja polonistyczna: Czytanie tekstu „Każdy jest poetą” Danuty Wawiłow. Przepis na wiersz.
-przeczytaj tekst „Każdy jest poetą” – podręcznik str. 81;
-pisemnie wykonaj ćwiczenie 2, 3 i 4 str. 75 zeszyt ćwiczeń.
edukacja matematyczna: Wykonywanie obliczeń wagowych.
-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1, 2 i 3 zeszyt ćwiczeń str. 31;
-jeśli masz chęć, możesz wykonać ćwiczenie 4 zeszyt ćwiczeń str. 31.
edukacja muzyczna: Utrwalenie słów i melodii piosenek poznanych w II semestrze.
-przypomnij sobie słowa i melodie piosenek „U babci jest słodko”, „A w karnawale”(słowa znajdziesz w zeszytach ćwiczeń nr 2 i nr 3); szczególną uwagę zwróć na tę piosenkę, której nie śpiewałeś jeszcze na ocenę.
piątek (20. 03)
edukacja polonistyczna: Ćwiczymy piękne głośne czytanie.
-wybierz dowolny fragment tekstu „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą” z podręcznika str. 84 – 85 i przygotowuj go do pięknego głośnego czytania; następnie przeczytaj tekst rodzicom i poproś o ocenę.
edukacja matematyczna: Wykonywanie obliczeń wagowych -c.d.
-pisemnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 zeszyt ćwiczeń str. 32.
edukacja plastyczna: Wiosna na Podlasiu – praca plastyczna.
-wykonaj pracę plastyczną „Wiosna na Podlasiu” – technika dowolna (praca zostanie oceniona po powrocie do szkoły).
Klasa VI A– matematyka – Agata Wyszkowska
Temat: Powtórzenie wiadomości i utrwalenie umiejętności z dz. „Liczby dodatnie i liczby ujemne”.
-wykonaj pisemnie kartę pracy nr 1, 2, 3, 4 i 5
Uwaga!
Wszystkie karty zostaną sprawdzone i ocenione po powrocie do szkoły.
Gdybyś miał trudności z wykonaniem kart pracy, przypomnij sobie zadania rozwiązywane na lekcji.