Dzisiaj jest: 26 Kwietnia 2025    |    Imieniny obchodzą: Maria, Marcelina, Marzena

AKTYWNA SZKOŁA

Aktywna Szkoła
   

Przykładowe artykuły

Ważne - zdalne nauczanie

Szanowni Rodzice uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wyszkach.

W związku z zagrożeniem koronawirusem i potrzebą odwołania zajęć dydaktycznych w szkołach chcemy wyjść naprzeciw potrzebom edukacyjnym Waszych podopiecznych. Pragniemy aby czas spędzony przez nich w domu nie był okresem, w którym będą pozbawieni kontaktu ze swoimi nauczycielami, wychowawcami, którzy zazwyczaj czuwają nad przyswajaniem wiedzy przez uczniów oraz rozwijaniem ich umiejętności. Zwracam się z prośbą do Uczniów jak również i do Rodziców aby wykorzystać w tym celu środki komunikacji elektronicznej. Nauczyciele, naszej szkoły, przygotowali uczniom zestawy ćwiczeń, zadań oraz będą udzielać im stosownych instrukcji za pośrednictwem strony internetowej szkoły w zakładce Dla uczniów i rodziców / Zdalne nauczanie. Nauczyciele będą kontaktować się z uczniami poprzez dziennik elektroniczny, telefonicznie oraz wykorzystując media społecznościowe.

W przyswajaniu wiedzy mogą być znaczną pomocą materiały prezentowane na stronach: www.gov.pl , www.cke.gov.pl ,www.epodreczniki.pl.

Uwagi techniczne:

Jeśli będą występowały problemy z ładowaniem kart pracy, które przygotowali nauczyciele, proszę o odświeżenie artykułu. (załadowanie kart może chwilę potrwać)

W przypadku braku możliwości wydrukowania kart prac, proszę aby uczniowie wykonywali zadania w zeszytach przedmiotowych podając jedynie odpowiedzi.

                                                Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wyszkach, mgr Jacek Falkowski.

p. Anna Twarowska

 

MATEMATYKA /CHEMIA 30.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA 29.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 28.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 27.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 24.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 23.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA 22.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 21.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 17.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 16.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA 15.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA 08.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 07.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 06.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA /CHEMIA 03.04.2020 - pobierz 

 

MATEMATYKA /CHEMIA  02.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA 01.04.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA, CHEMIA 31.03.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA KLASA IV, V, VIB ; CHEMIA KLASA VIII 30.03.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA KLASA VIB, VIII,V - CHEMIA KLASA VII 27.03.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA, CHEMIA, ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ 26.03.2020 - pobierz

 

  

MATEMATYKA

 KLASA VII, IV, V NA DZIEŃ 25.03.2020 - pobierz

 

MATEMATYKA

Klasa VIII

Temat : Rozwiazywanie zadań egzaminacyjnych

  1. Uczniowie rozwiązują arkusz egzaminacyjny nr 4 i jego rozwiązania przesyłają do 19.03.2020r nauczycielowi.
  2. Proszę o wykonanie modeli figur przestrzennych i przyniesienie ich do szkoły po przerwie:
  • Sześcianu lub prostopadłościanu
  • graniastosłupa
  • ostrosłupa (siatki ostrosłupów są w podręczniku na str. 184 )

Klasa VI B

Temat: Powtórzenie wiadomości o liczbach dodatnich i liczbach ujemnych

Proszę o rozwiązanie kart pracy i przyniesienie ich po przerwie.

Klasa V

Temat: Powtórzenie wiadomości o liczbach naturalnych i ułamkach zwykłych

  1. Utrwalanie tabliczki mnożenia
  2. Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie pisemne – po 3 przykłady do danego działania
  3. Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych -– po 3 przykłady do danego działania

Obliczenia proszę zapisać na kartce i przynieś do szkoły po przewie

Klasa IV

Temat: Powtórzenie wiadomości o liczbach naturalnych

  1. Utrwalanie tabliczki mnożenia
  2. Dodawanie i odejmowanie pisemne – po 3 przykłady do danego działania
  3. Mnożenie i dzielenie pisemne – po 5 przykładów do danego działania

Obliczenia proszę zapisać na kartce i przynieś do szkoły po przewie

 

 

 

 

CHEMIA

Klasa VIII

Temat: Szereg homologiczny alkoholi

Proszę o rozwiązanie kart pracy i przyniesienie ich po przerwie.

 

Klasa VII

Temat: Wiązanie kowalencyjne i jonowe

Proszę o rozwiązanie kart pracy i przyniesienie ich po przerwie.

                                                                                               Anna Twarowska

 









 

 

p. Maria Porucznik

JĘZYK POLSKI KLASA IV 30.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 30.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 30.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 30.04.2020 - pobierz 1 ; pobierz 2

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 29.04.2020 - pobierz ;załącznik

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 29.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 29.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VIII 29.04.2020 - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 28.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 28.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 28.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 28.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 27.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 27.04.2020 - pobierz; załącznik

JĘZYK POLSKI KLASA VII 27.04.2020 - pobierz 

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 27.04.2020 - pobierz; załącznik

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 24.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 24.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 24.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 24.04.2020 - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 23.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 23.04.2020 - pobierz

JĘZYK PLOSKI KLASA VII 23.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 23.04.2020 - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 22.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 22.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLAS VII 22.04.2020pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 22.04.2020 - pobierz ;załącznik

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 21.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 21.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 21.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 21.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 17.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 17.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 17.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 17.04.2020 - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 16.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VIA 16.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 16.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 16.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 15.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 15.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 15.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 15.04.2020 - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 08.04.2020 - pobierz

JĘZYKO POLSKI KLASA VIA 08.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 08.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VIII 08.04.2020 - pobierz

 

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 07.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 07.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VII 07.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VIII 07.04.2020 - pobierz

 

 

JEZYK POLSKI KLASA IV 06.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 06.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VII 06.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 06.04.2020pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 03.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 03.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 03.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 03.04.2020 - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 02.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 02.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 02.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 02.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 01.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VIA 01.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 01.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 01.4.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 31.03.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 31.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 31.03.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VIII 31.03.2020 - pobierz 

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 30.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 30.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 30.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 30.03.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 27.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 27.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 27.03.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA IV 27.03.2020 - pobierz

 

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 26.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 26.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 26.03.2020 - pobierz

język polski klasa IV 26.03.2020 - pobierz

 

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA IV 25.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIA 25.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VII 25.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIII 25.03.2020 - pobierz

 

 

 

Czas na język polski kl. VIII

Witam serdecznie!

       W związku z zaistniałą sytuacją bardzo proszę o samodzielną pracę uczniów w ramach przygotowania do egzaminu. Materiał przewidziany programem w większości został zrealizowany; pozostał właściwie tylko jeden utwór: ,,Artysta” Sławomira Mrożka (omówimy po powrocie do szkoły).

      

W związku z powyższym przesyłam wykaz treści do powtórzenia i utrwalenia:

  1. LEKTURY!!!

     Tytuły, autorzy, bohaterowie, świat przedstawiony, wątki, motywy, przesłania i nauki    ponadczasowe. (Zeszyt lektur!)

  1. NAUKA O JĘZYKU!!!

a) Fleksja: części mowy i ich formy fleksyjne, funkcje w zdaniu.

b) Składnia: wypowiedzenia i ich podział, budowa, wykresy zdań, rodzaje związków                            

     wyrazowych( zgody, rządu, przynależności)

c) Fonetyka: podział głosek, zjawiska fonetyczne, funkcja głoski ,,i”.

d) Słowotwórstwo: tworzenie nowych wyrazów – ich budowa i znaczenie, formanty

     słowotwórcze - ich podział i funkcje.

e) Zasady ortograficzne, interpunkcyjne i akcent w języku polskim.

f) Mowa zależna i niezależna.

  1. FORMY WYPOWIEDZI PISEMNYCH!!!

- Budowa trójdzielna wypowiedzi: WSTĘP, ROZWINIĘCIE ZAKOŃCZENIE

- Elementy kompozycyjne poszczególnych form wypowiedzi krótkich i dłuższych:

   zaproszenie, ogłoszenie, dedykacja, opis, wypowiedź argumentacyjna, list, życzenia,   podanie, charakterystyka, rozprawka, opowiadanie, przemówienie,

- doskonalenie umiejętności językowych w zakresie: wzbogacania słownictwa, logicznego toku narracji, dostosowania stylu do wypowiedzi.

- umiejętność interpretowania tekstu, uzasadniania własnego zdania czy stosunku do                              

              wskazanego problemu.

  1. Znajomość terminów, pojęć językowych i literackich:

koniugacja, deklinacja, oboczności głoskowe, równoważnik zdania, wypowiedzenie, zdanie,  

rodzaje i gatunki literackie oraz ich wyznaczniki, środki poetyckie i ich funkcje w utworze, liryka pośrednia i bezpośrednia, narrator, narracja, fabuła, watek, akcja, podmiot liryczny, bohater literacki, budowa dramatu, tragedia, komedia, rodzaje komizmu, akt, scena, didaskalia, związki frazeologiczne - ich źródła i znaczenie, symbol, alegoria.

                           Życzę owocnej pracy. Mam nadzieję, że ten czas spędzicie pożytecznie i bezpiecznie. Po powrocie do szkoły, zgodnie z wcześniejszą umową, przeprowadzimy egzamin próbny w ramach lekcji.

Proszę korzystać z możliwości rozwiązywania testów próbnych ze strony CKE!

  

CZAS NA JĘZYK POLSKI  - KLASA IV

Witajcie czwartoklasiści! Myślę, że już odpoczęliście i jesteście gotowi do niezwykłej podróży w niezapomniany świat dzieciństwa. Zapraszam na spotkanie ze znanymi i nieznanymi bohaterami opowieści, które, myślę, że dobrze znacie.

START!

 

TEMAT: Baśnie – najpiękniejsze opowieści dzieciństwa.

1.Czym jest baśń? Dopisz wyrazy bliskoznaczne.

      BAŚŃ - niezwykła opowieść, bajka ........................., ....................., ........................, ......................, .......................... 

2. Cechy gatunkowe utworu.

   Baśnie są utworami epickimi, czyli o świecie przedstawionym opowiada narrator.

Wyznaczniki gatunkowe baśni:

  • dłuższe opowiadanie, w którym występują elementy fikcyjne i fantastyczne,
  • pojawiają się motywy niezwykłych postaci, przedmiotów, zjawisk o magicznych

     właściwościach np. wróżki, czarnoksiężnicy, królewny, żywa woda, czapka niewidka,

     smoki, itp.

  • występują bohaterowie pozytywni i negatywni,
  • dobro zawsze zwycięża zło,
  • z utworu wypływa pouczenie, jak należy postępować w życiu,

 

3. Przeczytaj baśń ,,Kopciuszek ‘” i wypełnij karty pracy 1. i 2.

   Podręcznik !Kolejny rozdział.

4. Przypomnij sobie popularne baśnie i uzupełnij odpowiednimi elementami tabelę.(jeśli jakiś element nie występuje wstaw kreskę).karta pracy nr 3.

5. Przygotuj piękne opowiadani- ustnie -ulubionej baśni dzieciństwa.

 

 

Karta pracy 1.

Świat baśni

1. Wybierz właściwe dokończenia podanych zdań. W  tym celu zakreśl 1 lub 2, a następnie A lub B.

• Baśń Kopciuszek rozpoczyna się od słów „Pewnego razu”, zatem w tekście mamy do czynienia z

1. czasem dokładnie określonym,


ponieważ

A. możemy go wskazać
na osi czasu.
2. czasem bliżej nieokreślonym, B. nie umiemy go powiązać z żadnym momentem
w historii ludzkości.

 

• W baśni „Kopciuszek” akcja rozgrywa się w

1. miejscu, które możemy wskazać na mapie,
zatem jest to
A. miejsce bliżej nieokreślone.
2. miejscu, którego nie znajdziemy na mapie, B. miejsce dokładnie określone.

 

2. Wstaw w kratki cyfry od 1 do 5, tak aby podane wydarzenia ułożyły się w kolejności chronologicznej. Następnie przy zdarzeniach fantastycznych narysuj gwiazdkę.

Ukazanie się ogłoszenia o balu.

Zjawienie się wróżki.

Zgubienie pantofelka przez Kopciuszka.

Wyczarowanie przez wróżkę sukni i pantofelków dla Kopciuszka.

Wykonywanie przez Kopciuszka ciężkich prac w domu macochy.

Pojawienie się Kopciuszka na balu.

Smutek i płacz Kopciuszka z powodu niemożności pójścia na bal.

Przemiana myszek w konie.

Zaczarowanie jaszczurek w lokajów.

Zamiana dyni w piękną karocę.

Druga wizyta Kopciuszka w pałacu królewicza.

Poszukiwania właścicielki szklanego pantofelka.

Ostrzeżenie wróżki.

       Ślub Kopciuszka i królewicza.

 

 

Karta pracy 2.

Kim jesteś, Kopciuszku?

 

1. Ustal, które z podanych stwierdzeń na temat Kopciuszka są prawdziwe. Jeśli stwierdzenie jest prawdziwe, zakreśl P, jeśli fałszywe – F.

Tytułowa bohaterka miała wiele zalet. P F
Kopciuszek to półsierota. P F
Dziewczynka była spokrewniona z wróżką. P F
Na co dzień bohaterka wyglądała szykownie. P F
Kopciuszek nie przejmował się szyderstwami sióstr i macochy. P F

2. Podane zdania przekształć tak, aby podkreślone zwroty i wyrażenie zastąpić nowo poznanym słownictwem. Pamiętaj, aby nie zmienić sensu zdań.

a) Podczas balu wszyscy patrzyli na Kopciuszka z przyjemnością i podziwem.

…………………………………………………………………………………………………..

b) Dzięki Kopciuszkowi siostry wyglądały na balu modnie i elegancko.

…………………………………………………………………………………………………..

c) Szklany pantofelek idealnie pasował na stopę Kopciuszka.

…………………………………………………………………………………………………..

d) Siostry i macocha Kopciuszka często wyśmiewały się z dziewczynki.

………………………………………………………………………………………………

KARTA PRACY NR 3.

Elementy baśniowe

,,Jaś I Małgosia”

,,Czerwony Kapturek”

,,Królewna Śnieżka”

,,Kot w butach”

,,O rybaku i złotej rybce”

 

Wybrana przez Ciebie baśń

Główny bohater – pozytywna postać            

Bohater o negatywnych cechach

           
Niezwykły pomocnik głównego bohatera            
Magiczne przedmioty – ich właściwości            
Zadanie głównego bohatera            

Niezwykłe wydarzenia

           

                                                                                 

.

Nauka - morał

           

                                                                 

Czas na język polski - Klasa VII

Witam serdecznie.

W związku z tym, że planowaliśmy omawianie lektury ,,Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego przesyłam zagadnienia do opracowania w czasie przerwy.

Proszę przygotować materiał na kartkach, ewentualnie w zeszytach do lektur, zostanie on omówiony po powrocie do szkoły.

  1. Zapoznać się z życiorysem pisarza; przygotować krótką notę biograficzną – może być kalendarium.
  2. Wynotować w tabeli:
Fakty z życia pisarza Analogia w powieści (bohaterowie, miejsce, wydarzenia, które można uznać za autobiograficzne)
   
   
   
   
  1. Przygotować w punktach watki głównych bohaterów: Marcin Borowicz i Andrzej Radek.
  2. Czym była rusyfikacja ? Wskazać jej elementy w klerkowskim gimnazjum i poprzeć przykładami.( nauka w szkole, nauczyciele, kary i nagrody…)
  3. Postać Bernarda Zygiera i przebieg niezwykłej lekcji języka polskiego.
  4. Sposoby walki młodzieży o polskość w czasach zaborów (konkretne działania uczniów).
  5. Wpływ utworu Adama Mickiewicza na świadomość narodową młodych Polaków (przeżycia uczniów i nauczyciela podczas recytacji ,,Reduty Ordona” ).
  6. O dojrzewaniu do patriotyzmu w świetle przemiany wewnętrznej Marcina Borowicza.

               Życzę owocnego spotkania z bohaterami lektury.

   Jednocześnie proszę o uczciwe przestrzeganie zasad w tym trudnym czasie próby, którą jak sądzę, możemy określić mianem współczesnej postawy patriotycznej.

                                                                                          Pozdrawiam.      

                                                                                           Maria Porucznik    

            

 

 

 

p. Bożena Pierzchało

 

HISTORIA KLASA VIA /GEOGRAFIA KLASA VIA 30.04.2020 - pobierz

 

WoS KLASA VIII /HISTORIA KLASA V /GEOGRAFIA KLASA VII /DORADZTWO ZAWODOWEKLASA VII 29.04.2020 - pobierz

 

WoS KLASA VIII /GODZINA WYCHOWAWCZA KLASA V /HISTORIA KLASA VIB /EDB KLASA VIII 28.04.2020pobierz

 

GEOGRAFIA KLASA VIII /HISTORIA KLASA VIA /GEOGRAFIA KLASA VIB i klasa VII 27.04.2020 - pobierz

 

HISTORIA /GEOGRAFAIA 24.04.2020 - pobierz

 

HISTORIA /GEOGRAFIA KLASA VIA 23.04.2020 -  pobierz

 

WoS KLASA VIII /HISTORIA KLASA V /GEOGRAFIA KLASA VII

/DORADZTWO ZAWODOWE KLASA VII 22.04.2020 - pobierz

 

WoS -  EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA KLASA VIII /GODZINA

WYCHOWAWCZA KLASA V /HISTORIA KLASA VIB /  21.04.2020 - pobierz

 

HISTORIA  KLASA V /HISTORIA KLASA VIB /GEOGRAFIA KLASA V 17.04.2020 - pobierz

 

HISTORIA /GEOGRAFIA KLASA VIA 16.04.2020 - pobierz

 

WoS KLASA VIII /HISTORIA KLASA V /GEOGRAFIA KLSA VII /DORADZTWO ZAWODOWE KLASA VII 15.04.2020 - pobierz

 

WoS /HISTORIA KLASA V; GEOGRAFIA /DORADZTWO ZAWODOWE KLASA VII 08.04.2020 - pobierz

 

WoS KLASA VIII /EDB KLASA VIII /HISTORIA KLASA VIB /GODZINA WYCHOWAWCZA KLASA V 07.04.2020 - pobierz 

 

GEOGRAFIA KLASA VIII, VII, VIB /historia VIA 06.04.2020 - pobierz

 

HISTORIA /GEOGRAFIA KLASA V, VIB 03.04.2020 - pobierz

 

HISTORIA KLASA VIA, GEOGRAFIA KLASA VIA 02.04.2020 - pobierz

 

WOS KLASA VIII, HISTORIA KLASA V, GEOGRAFIA KLASA VII, DORADZTWO ZAWODOWE KLASA VII 01.04.2020 - pobierz

 

GEOGRAFIA ZESZYT ĆWICZEŃ KLASA V - pobierz

GEOGRAFIA ZESZYT ĆWICZEŃ KLASA VI - pobierz

 

LEKCJE 31.03.2020 - pobierz

 

GEOGRAFIA KLASA VIB,VII,VIII ;HISTORIA VIA 30.03.2020 - pobierz

 

HISTORIA KLASA V 27.03.2020 - pobierz

 KLASY V-VIII GEOGRAFIA 26,27,30.03.2020 - pobierz

 

KLASY IV-VIII HISTORIA, DORADZTWO ZAWODOWE 25.03.2020 - pobierz

KLASA VIII, VIA HISTORIA, WOS, EDB 25,27,31.03.2020 - pobierz

 

 

 

Historia kl. VI B 

( 17.03.2020 r.)

Temat: Podsumowanie rozdziału IV ,, Od absolutyzmu do republiki”.( podr. str. 150)

  1. Wykonaj w zeszycie pisemnie zadania; 1, 3, 7 str. 150 ( w 7 można wpisać; prawda, fałsz, nie przepisywać zdań)

Historia – klasy; VI A ( 16.03.20 r.) i kl. VI B (20.03.20r) - temat mają wpisać uczniowie obu klas.

( Zaczynamy nowy rozdział, bardzo ważny ,, Upadek Rzeczypospolitej’’, II poł XVII, XVIII w.)

Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów z Saksonii (od II poł. XVII w. do II poł. XVIIIw. 1763r.)

Podr. str. 152 – 157

Przeczytać temat i zapisać notatkę

  1. August II Mocny z dynastii Wettinów, książę Saksonii, jednego z państw niemieckich, królem Polski w latach 1697 – 1733.
  2. Stanisław Leszczyński królem Polski w latach 1704 – 1709 i 1733 -1736 i jego projekty reform ustrojowych dla Polski w rozprawie ,, Głos wolny wolność ubezpieczający ‘’

- proponował ograniczyć liberum veto, powiększyć armię do 100 tys. żołnierzy, przyznanie chłopom wolności osobistej, zamienić im pańszczyznę na czynsz.

  1. Stanisław Konarski – publicysta, nauczyciel, również proponował reformy RP- str. 156. W dziele ,, O skutecznym rad sposobie’’, w 1740 r. założył szkołę Collegium Nobilium str. 156. (Przeczytać, to ważne.)
  2. Rządy Augusta III Sasa w RP przez 30 lat ( 1733 -1763) i ocena jego panowania. ( str.155)

 

Pisemnie 1 i 3 str. 157

 

PROPONOWANE LINKI:
- https://epodreczniki.pl/a/film/D158xFO1L

 

Wos kl. VIII

( 17. 03. 20 i 18.03.20)

Temat: Władza ustawodawcza w III RP – Sejm i Senat, ( Parlament, legislatywa)

Zapisać notatkę w zeszycie:

  1. Władza ustawodawcza jest wybierana przez obywateli w wyborach powszechnych. Fundamentalne zasady demokracji; suwerenność narodu, wolność słowa, pluralizm polityczny.
  2. Co to znaczy demokracja przedstawicielska lub pośrednia?

- to pełnoletni obywatele kraju wybierają swoich przedstawicieli, którzy w naszym imieniu będą sprawowali władzę, frekwencja wyborcza.

  1. Wybory pięcioprzymiotnikowe;

(zapoznaj się ze schematem s. 132) powszechne, tajne, bezpośrednie, równe, proporcjonalne.

  1. Organizacja Sejmu i Senatu s. 133, czynne i bierne prawo wyborcze.
  2. Funkcje Sejmu i Senatu – przepisać, tylko skrócić.

Wykonaj pytanie 2 lub 3 s.135

Temat: Władza wykonawcza w RP: Prezydent i Rada Ministrów (Rząd)

Notatka do zeszytu:

  1. Sposób wyboru i podstawowe kompetencje Prezydenta RP.
  2. Działania urzędującego Prezydenta RP
  3. Prezydenci III RP wybrani w wyborach powszechnych i ich życiorysy polityczne. Przeczytaj s. 136 -137
  4. Rozdział V Konstytucji RP z 2. 04. 1997 r. – Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej.

Wykonaj pisemnie:

- Wypisz pięć uprawnień Prezydenta RP i uzasadnij dlaczego te wybrałeś/ wybrałaś?

- W dobie trwającej pandemii Koronawirusa, poszukaj informacji o działaniach obecnego Prezydenta Andrzeja Dudy i Premiera Mateusza Morawieckiego.

- Ile lat trwa kadencja w Polsce prezydenta? A ile premiera?

PROPONOWANE LINKI:
- Konstytucja RP:
- https://www.youtube.com/watch?v=3aKtvALkqa4

- https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo

Trójpodział władzy
- https://www.youtube.com/watch?v=EoEoaCh_05I

 

EDB KL.VIII

17.03. 2020 r. i 24.03. 2020 r.

Temat: Polska a bezpieczeństwo międzynarodowe.

Podr. s. 114 – 122 temat na 2 godz.

Notatka do zeszytu

  1. Geopolityczne uwarunkowania bezpieczeństwa Polski, wynikające z położenia Polski. Przeanalizować tabelę str. 115 – wypisz trzy twoim zdaniem najważniejsze.
  2. Wyjaśnij pojęcia i określenia; geopolityka, bezpieczeństwo Polski, Trójmorze, Grupa Wyszehradzka, V 4.
  3. Rola organizacji międzynarodowych w zapewnieniu bezpieczeństwa Polski.

Pisemnie polecenia;

2, 3, 5/ 122 str.

POLECANE LINKI:
Droga do ONZ:

- https://www.youtube.com/watch?v=uWZyP4tkdAw

NATO
- https://www.youtube.com/watch?v=6MdY0ynquik

- https://www.youtube.com/watch?v=EQ6-SsnYasY

Flaga Unii
- https://www.youtube.com/watch?v=Sf4wQelFPeM

 

 

Historia klasa V (zapisać w zeszycie z datą 18 marca 2020 r. i wykonać polecenia z podręcznika oraz materiały polecone przez nauczyciela) Temat str.160 - 164

Temat : Zanim powstała Polska.

PRACA Z MAPĄ - str. 163

Wykonaj pisemnie 1 i 2 polecenie ze str. 163

SPRAWDŹ SIĘ – STR. 164 ZADANIE 1/ 164 - PISEMNIE

Poniżej zamieszczam linki do wykorzystania na tę i następną lekcję.

https://www.youtube.com/watch?v=-PHjsA5vGC8 - PIASTOWIE, CHRZEST POLSKI I POCZĄTKI PAŃSTWA POLSKIEGO - Odc. 1 ( z kanału YouTube Mówią wieki)

https://www.youtube.com/watch?v=a1oqga-LWck - Pomniki Historii odc.19 – Biskupin (Narodowy Instytut Dziedzictwa / TV NID)

https://www.youtube.com/watch?v=Ley4d6L8W8E - Skąd właściwie wziął się Mieszko I? Ale Historia odc. 117

 

 

 

Geografia klasa VIII

Temat z dn. 16. 03. 2020 r. Proszę wpisać do zeszytu temat i notatkę w formie punktów.

Temat : Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.

( podr. Str. 110 – 115)

  1. Jak powstają tornada?
    1. Gwałtownie wirująca kolumna powietrza powstaje, kiedy gorące i wilgotne powietrze znad Zatoki Meksykańskiej napotyka zimne i suche powietrze znad Gór Skalistych. To ciemny lej połączony szerszym końcem z chmurą burzową.
  1. 2.Aleja Tornad – s. 111
  1. To pas o szerokości ok. 650 km., między Meksykiem a Dakotą Południową. ( Ponad tysiąc rocznie w USA )
  2. Skutki tornad zależą od ich siły, zniszczenia i szkody.
  1. Cyklony tropikalne. – s. 112, analiza mapy.
  2. To głębokie ośrodki niskiego ciśnienia atmosferycznego, które tworzą się nad silnie nagrzanymi oceanami w obszarach międzyzwrotnikowych. Przypominają olbrzymi wir, w środku z okiem.
  1. Nazwy cyklonów tropikalnych w innych częściach świata; huragany, tajfuny, willy- willy.

Wykonać pisemnie do zeszytu - ćwiczenie 2/ 115 s. ( podr.)

Zeszyt ćwiczeń 50% str. 50 -52

PRZYDATNE LINKI/STRONY:

- https://www.youtube.com/watch?v=S1DBwthOTs4

- https://www.youtube.com/watch?v=PhxZgzZT-uA

- https://www.national-geographic.pl/national-geographic/przyroda/tornado

GEOGRAFIA KL.VII

Temat z dn. 16.03.2020 r. i 18.03. ( wpisać dwie daty, bo uwzględniam wykonywanie poleceń w zeszytach ćwiczeń)

Temat : Gospodarka morska w Polsce.

Podr. S. 142 -144 Wpisać temat i punkty do zeszytu

  1. Dostęp do Morza Bałtyckiego umożliwia nam rozwój handlu, przemysłu stoczniowego, rybołówstwa i turystyki.
  2. W portach morskich w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Świnoujściu odbywa się załadunek towarów na statki i ich rozładunek. – analiza mapy s. 142
    1. Terminale – miejsce rozładunku, załadunku towarów, np. ropy naftowej, sprzętu elektronicznego.
    2. Polskie stocznie i rybołówstwo.

Pisemnie- ćwiczenie z podręcznika 3/ s. 144 oraz w zeszycie ćwiczeń pisemnie strony 88 -89

POLECANE LINKI:
- https://www.youtube.com/watch?v=Rpu515D6FoU

- https://www.youtube.com/watch?v=TQEfHuYg5Bg

- https://www.youtube.com/watch?v=jrDpe5lpPc4

- https://www.youtube.com/watch?v=3wvfEYWMJGM

GEOGRAFIA klasy - VI A - wpisać datę 19.03.2020 r.  

i klasa VI B data 16.03.2020 r.

Temat dla klas VI A I KL. VI B

Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.

Podręcznik str. 96 – 105

Notatka do zapisania w zeszycie

  1. Czym jest gospodarka?

- to wszystkie działania polegające na wytwarzaniu dóbr i świadczeniu usług w celu zaspokojenia potrzeb ludności. Dzieli się na trzy sektory: rolnictwo, przemysł i usługi.

  1. 2.Rolnictwo - to sektor gospodarki, który obejmuje działalność polegającą na uprawie roślin i hodowli zwierząt.
  2. Kraj w pigułce; Dania i Węgry- przeczytać str. 96 – 97
  3. Warunki przyrodnicze i pozaprzyrodnicze rozwoju rolnictwa - (podr. str. 99)
  4. Porównanie cech rolnictwa Danii i Węgier;
    1. Dania; obszar nizinny, klimat umiarkowany ciepły morski, łagodne zimy, gleby średnio żyzne, korzystne warunki pozaprzyrodnicze
    2. Węgry; kraj nizinny, żyzne gleby, klimat umiarkowany ciepły, gorsze warunki pozaprzyrodnicze.

GEOGRAFIA KL. V

Data 20.03. 2020 r

Temat: Pogoda a klimat.

Podr. Str. 102 – 107

Notatka do zeszytu

  1. Pogoda to stan atmosfery w określonym miejscu i czasie. Składniki; temperatura powietrza, zachmurzenie, opady, ciśnienie atmosferyczne, wiatr,
  2. Klimat to warunki pogodowe występujące na danym obszarze w ciągu roku i powtarzające się w kolejnych latach.
  3. Elementy klimatogramu – wykresu klimatycznego. Co zawiera? Przeanalizować str. 103
    1. Jak czytać klimatogram? Str. 104
  4. 4.Obliczanie średniej rocznej amplitudy temperatury powietrza. To różnica między temperaturą w najcieplejszym i najzimniejszym miesiącu roku.
  5. 5.Obliczanie średniej rocznej temperatury powietrza i rocznej sumy opadów.

Praca domowa

Ćwiczenie 2 podr. str. 107

POLECANE LINKI:
- https://www.youtube.com/watch?v=FL-Xu657ScI

- https://www.youtube.com/watch?v=ibgUl4RGA8w

 Bożena Pierzchało

p. Marta Warpechowska

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 30.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 30.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 29.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 29.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V SPRAWDZIAN (dostępny od godz.9:00 28.04.2020) - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 28.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 27.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 27.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 23.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 23.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 22.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 22.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 21.04.2020 - pobierz

JEZYK POLSKI KLASA VIB 21.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 16.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 16.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 15.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 15.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 08.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 08.04.2020 - pobierz

 

JEZYK POLSKI KLASA V 07.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 07.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 06.04.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK PRACA DOMOWA - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 06.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 02.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 02.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 01.04.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 01.04.2020 - pobierz

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 31.03.2020 - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 31.03.2020 - pobierz ;karta pracy 1 - pobierz ; karta pracy 2 - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 30.03.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK DO PRACY DOMOWEJ - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VIB 30.03.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK DO PRACY DOMOWEJ - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 26.03.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK DO PRACY DOMOWEJ - pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VI 26.03.2020 - pobierz

 

 

JĘZYK POLSKI KLASA V 25.03.2020 -pobierz

JĘZYK POLSKI KLASA VI 25.03.2020 - pobierz

 

 

 

język polski

KLASA V

  1. Przeczytać „Katarynkę” (wykonać notatki z treści na kartce).
  2. Przeczytać mity z podręcznika:
  • „Mit o powstaniu świata”
  • „Mit o Demeter i Persefonie”
  • „Mit o Syzyfie”

     Do wszystkich mitów sporządzić ramowy plan wydarzeń (na kartce)

  1. Zapoznać się z tematem: Ci nieznośni bogowie olimpijscy. (podręcznik str.206-207)
  • W zeszycie do lektur zapisujemy na nowej stronie kolejny tytuł MITOLOGIA! (oczywiście wcześniej powinno być napisane wypracowanie z lektury „Tajemniczy ogród”)
  • Temat: Jesteśmy gośćmi na Olimpie.

(pod tematem zapisujemy notatkę)

Olimp-siedziba bogów

Zeus – pan nieba i ziemi, władca bogów i ludzi; atrybut-piorun

Hera- opiekunka małżeństw, siostra i żona Zeusa; atrybut-owoc granatu;

Demeter- bogini urodzaju i przyrody; atrybut-kłosy zbóż;

Posejdon- bóg mórz i oceanów; atrybut-trójząb;

Hefajstos – bóg sztuki kowalskiej i ognia; atrybut-młot

Hades- bóg świata podziemnego; atrybut-klucze

Hebe- bogini młodości

Hekate- bogini ciemności

Atena- bogini mądrości i sprawiedliwej wojny; atrybut-sowa i tarcza;

Hermes- posłaniec bogów; atrybut-kaduceusz i skrzydlate sandały;

Afrodyta- bogini piękności i miłości; atrybut-morska piana, róża;

Ares- bóg wojny; atrybut-miecz;

Artemida- bogini łowów; atrybut-łuk;

Apollo- bóg sztuki; atrybut-lira;

Persefona- bogini podziemia;

Hestia- bogini ogniska domowego;

Eris- bogini niezgody;

Helios- bóg światła

Cerber- trójgłowy pies strzegący wejścia do świata podziemnego

Charon- przewoźnik dusz zmarłych

  • - moneta wkładana do ust umarłego, opłata za przewiezienie rzeką Styks do świata zmarłych

ambrozja i nektar – pokarm i napój dające nieśmiertelność

(proszę się nauczyć, po powrocie do szkoły z tych treści będzie kartkówka)

  1. Temat: Praktyka czyni mistrza-ćwiczymy pisownię wyrazów z „ch” i „h”.

Podręcznik str. 238

  • W zeszycie przedmiotowym (nie do lektur) wykonać pol. 1, 2 str. 238   pol. 4 str. 239;
  • Zeszyt ćwiczeń str.78-81
  1. Temat: Pan przecinek przychodzi z wizytą.

Podręcznik str.220

  • W zeszycie przedmiotowym wykonać pol.1, 2, 3, 4 str. 221
  • Zeszyt ćwiczeń str. 99-100

KLASA VI B

  1. Przeczytać tekst „Tam, gdzie mieszka Muzyka”
  2. Zapoznać się z tematem: Ludzie muzyki (podr. str.198-199)

Temat: Ludzie muzyki.

  • Wykonać w zeszycie pol. 1, 2, 4 str. 200
  1. Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski

Podręcznik str.204-207

  • Wykonać w zeszycie pol. 4 str. 205 pol. 6, 7, 8 str.206

(ustnie wykonać wszystkie polecenia)

  • Zeszyt ćwiczeń str.89-93
  1. Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?

Podręcznik str.227

  • Wykonać w zeszycie pol.1 str.227 pol.2, 4 str. 228
  • Zeszyt ćwiczeń str. 49-52
  1. Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym- przypomnienie wiadomości.

Podręcznik str.232-233

  • Wykonać w zeszycie pol.1 str.232   pol. 3 str.232
  • Zeszyt ćwiczeń str. 107-108
  1. Zapoznać się z tematem: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy? Podręcznik str. 216-217
  • Wykonać pisemnie na kartce polecenie 4 str.218- piszecie opowiadanie twórcze, nie plan wydarzeń.
  1. Kolejna lektura- „Ania z Zielonego Wzgórza” (zachęcam do czytania w wolnym czasie)

 

UWAGA UCZNIOWIE KLASY V i VI B! ZOSTAŁA ZWIĘKSZONA LICZBA ZADAŃ W STOSUNKU DO TEGO, CO OTRZYMALIŚCIE W ŚRODĘ.

 

   
© Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Wyszkach