Dzisiaj jest: 2 Maja 2024    |    Imieniny obchodzą: Anatol, Zygmunt, Anastazy

„Hej Mazury” – wycieczka dzieci z naszej szkoły.

wycieczkaDnia 31 maja 2016 roku uczniowie z klas 1 -3 z naszej szkoły zebrali się rano, aby wspólnie z opiekunkami: p. A. Falkowską, p. A. Wyszkowską, p. B. Trzeszczkowską pojechać na wycieczkę autokarową trasą: Wyszki - Płociczno – Studzieniczna – Augustów. Byliśmy pełni obaw, gdyż pogoda nie zapowiadała się najlepiej.

W czasie drogi przewodnik opowiadał nam wiele ciekawych historii o okolicach, przez które przejeżdżaliśmy. W ten sposób podróż minęła nam szybko. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Płociczno, gdzie planowany był przejazd zabytkową kolejką wąskotorową po Puszczy Augustowskiej oraz Wigierskim Parku Narodowym. W czasie przejazdu były przewidziane różne przystanki. Pierwszy z nich - Binduga położony był na wysokim brzegu jeziora Wigry, skąd widoczna była malownicza zatoka. Drugim był Bartny Dół nad Wigrami. Z pobliskiej przystani roztaczała się piękna panorama z największymi w Polsce wyspami jeziornymi: Ordów i Ostrów. Zachwyciły nas te uroki, które postanowiliśmy utrwalić na licznych zdjęciach. Kolejna stacja to Krusznik, dawniej duża składnica drewna, dziś główny przystanek na trasie. Po kilkunastominutowym postoju na łące przy kompleksie puszczańskiego starodrzewia dotarliśmy do Pował. Był to przystanek widokowy nad Wigrami, które można było podziwiać z pomostu lub z wysokiego brzegu jeziora. Kiedy po tej urokliwej przejażdżce wróciliśmy do Płociczna czekał na nas obiad. Potem dzieci kupiły wiele pamiątek i ruszyliśmy w dalszą drogę.
Kolejnym etapem naszej wycieczki było Sanktuarium w Studzienicznej z cudownym obrazem Matki Boskiej. Kościół był stary, drewniany i zdobiony porożami dzikich zwierząt. Obok niego znajdowała się studnia z "cudowną wodą". Uczniowie z wielkim zainteresowaniem wysłuchali historii o tej okolicy. Ciekawostką było to, że początkowo obraz Matki Boskiej wisiał na dębie. Dopiero później zbudowano tam kapliczkę.  Dowiedzieliśmy się również, że w 1999r. podczas pielgrzymki do Polski Studzieniczną odwiedził papież Jan Paweł II. Na wyspie w miejscu, gdzie przypłynął statkiem, na tę pamiątkę wzniesiono pomnik.
Na koniec naszej wizyty uwagę dzieci przykuły kaczki i łabędzie brodzące przy brzegu. Były one bardzo przyjazne i ufne.
Po ciekawych przeżyciach duchowych udaliśmy się w rejs statkiem żeglugi Augustowskiej. Dwupokładowy statek, wyposażono  w bufety i toalety. Rejs był bardzo przyjemny. Jego trasa kończyła się w porcie Augustów. Wszystkich zainteresował moment, kiedy przepływaliśmy przez Śluzę Przewięź . Zauważyliśmy też walory turystyczne terenów położonych na szlaku. Ta część wycieczki wzbogaciła nas także duchowo, ponieważ przypominała nam niezwykłą postać Papieża Jana Pawła II, który także skorzystał z tej niesamowitej przyjemności rejsu po jeziorach augustowskich.
W drodze powrotnej czas umilały nam piosenki związane z Augustowem. Podczas rejsu dzieci miały okazję, aby kupić wiele pamiątek . Kiedy dobiliśmy już do brzegu był czas na lody i ostatnie zdjęcia. Po tym słodkim akcencie wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Dzieci były bardzo utrudzone, ale też bardzo zadowolone z przebiegu wycieczki. Podczas, której mogły się wiele nauczyć, wzbogacić duchowo oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Poznały uroki Mazur. Dzięki odpowiedniej pogodzie plan naszego wyjazdu został w pełni zrealizowany. Ta wycieczka pokazała nam jak w naszym kraju jest pięknie i utwierdziła nas w przekonaniu, że warto tutaj mieszkać i zwiedzać jego zakątki.

Bożena Trzeszczkowska

A tu link do fotogalerii - zapraszamy:)