Dzisiaj jest: 1 Maja 2024    |    Imieniny obchodzą: Józef, Jeremiasz, Filip - ¦więto Pracy

Dzień Dziecka przedszkolaków - wycieczka do Warszawy

kolumna  zygmuntaDnia 01.06.2015r. odbyła się jednodniowa, integracyjna wycieczka do Warszawy, na którą pojechały dzieci z oddziału przedszkolnego 3,4 – latków oraz grupy „0” wraz z rodzicami i opiekunami. Z parkingu przy naszej szkole wyruszyliśmy o godzinie 6:45, a o 10:00 byliśmy już w stolicy. Ku naszemu zdziwieniu, po wielu deszczowych majowych dniach, 1 czerwca była przepiękna pogoda, świeciło słońce, z którego mogliśmy cieszyć się do woli.

Pierwszym miejscem jakie zwiedzaliśmy była warszawska Starówka. Spacerowaliśmy po dziedzińcu Zamku Królewskiego, na Placu aZamkowym podziwialiśmy kolumnę Zygmunta, Archikatedrę św. Jana, Kanonie – dzwon, który spełnia życzenia. Na dłuższą chwilę zatrzymaliśmy się przy pomniku Syrenki Warszawskiej, ponieważ ten symbol stolicy dzieci znały z zajęć w przedszkolu – obejrzenie go na żywo było dla nich interesującym przeżyciem. Następnie udaliśmy się pod Pomnik Małego Powstańca i Rynkiem Starego Miasta wróciliśmy do autokaru, gdzie mieliśmy czas na kanapkę i nabranie sił na dalszą część wycieczki, którą było obserwowanie uroczystej zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza i spacer po Ogrodzie Saskim. Stamtąd udaliśmy się na zwiedzanie lotniska. Pierwszym punktem był taras widokowy, na którym mogliśmy obserwować startujące i lądujące samoloty. Następnie udaliśmy się do hali odlotów i przylotów, gdzie ku naszemu miłemu zaskoczeniu przedszkolaki z okazji Dnia Dziecka miały dodatkowe atrakcje za sprawą biura podróży Itaka. Miłe panie malowały dzieciom buzie, rozdawały bransoletki, czapki, zwierzaki z balonów a na zakończenie każde dziecko dostało lody o wybranym smaku. Również na lotnisku dzieci (niektóre po raz pierwszy) miały okazję jechać windą i ruchomymi schodami.

Z lotniska udaliśmy się do warszawskiego ogrodu zoologicznego, który był „punktem kulminacyjnym” naszej wycieczki. Większość uczestników była tam po raz pierwszy. Dzieci mały okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki pochodzące ze wszystkich kontynentów. Zwierzęta żyjące w ZOO wywarły na dzieciach i rodzicach ogromne wrażenia. Najbardziej podobały się hipopotamy, słonie i żyrafy. Widzieliśmy również małpy, rekina, lamy, wielbłądy, goryla, pawiany, szympansy, pingwiny, niedźwiedzie, zebry, foki i oczywiście lwy i tygrysy. Oglądaliśmy również ryby, gady i bezkręgowce. Przyglądanie się zachowaniu egzotycznych zwierząt budziło wśród dzieci wiele emocji. Dzieci jak i rodzice byli pod wielkim wrażeniem, wszyscy robili zdjęcia, żeby mieć pamiątkę z naszej wyprawy. Bezpośredni kontakt ze zwierzętami sprawił, że wiadomości zdobyte podczas wycieczki na trwale zapiszą się w pamięci dzieci.

Po długim i wyczerpującym, ale jakże atrakcyjnym spacerze po zoo wszyscy zasłużyli na odpoczynek i posiłek. W tym celu udaliśmy się w ulubione miejsce dzieci, do Mc Donald’s. A tam czekała na dzieci kolejna niespodziewana atrakcja. Z okazji Dnia Dziecka każde dziecko dostało balonika, koronę królewny lub hełm rycerza oraz pamiątkowe zdjęcie. Wszyscy byli z tego powodu bardzo zadowoleni. Z uśmiechem na buzi oraz pełnymi brzuszkami ruszyliśmy w drogę powrotną.

Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją historii i przyrody. Ogród zoologiczny jest uroczym miejscem do spędzania wolnego czasu  na świeżym powietrzu jak i skarbnicą wiedzy przyrodniczej całego świata. W drodze powrotnej, pomimo zmęczenia i upału dzieciom dopisywały humory, wzajemnie dzieliły się wrażeniami. Nikt bowiem nie spodziewał się aż tylu atrakcji i niesamowitych przeżyć. Oby za rok Dzień Dziecka był równie atrakcyjny.

Dziękuję wszystkim dzieciom i rodzicom, którzy wzięli udział w wyjeździe, bo to dzięki Wam udało się zorganizować tak niesamowity wyjazd.

Anna Wyszkowska - Kondraciuk

Zapraszamy do fotogalerii - tu link