„Pociąg do książek” - podsumowanie projektu "Czytamy bez mamy"

Utworzono: niedziela, 11, czerwiec 2017 19:08
Opublikowano: niedziela, 11, czerwiec 2017 19:08
wyszki_fj
Odsłony: 1465

czytamy bez mamy„Książka jest to mędrzec łagodny i pełen słodyczy.

Puste życie napełnia światłem, a puste serce wzruszeniem.”
[Kornel Makuszyński]

 

Koniec roku szkolnego to czas refleksji i podsumowań. W związku z tym, uczniowie klasy IIIA i IIIB szkoły podstawowej, pod okiem swoich wychowawczyń,  dokonali podsumowania całorocznego projektu czytelniczego „Czytamy bez mamy”.

Wydarzenie to miało miejsce 2 czerwca 2017r., a zaszczycili nas swoją obecnością zaproszeni goście: dyrekcja szkoły – p. Jan Falkowski i p. Marta Warpechowska,  uczniowie klasy I z wychowawczynią p. Bożeną Trzeszczkowską, uczniowie klasy II z wychowawczynią p. Krystyną Zabrocką oraz p. Anna Wyszkowska- Kondraciuk.
Naszym widzom zaproponowaliśmy podróż niezwykłym pociągiem, bo „książkowym”. Na swojej trasie pociąg zatrzymywał się przy peronach - naszych comiesięcznych woluminach, a pasażerowie – czyli uczniowie klas trzecich – prezentowali swoje wytwory i umiejętności osiągnięte podczas prac z lekturami.
A oto poszczególne perony:  
* PERON I – WRZESIEŃ  - zaproponowaliśmy gościom fragmenty pięknego czytania lektur: „Asiuni” Joanny Papuzińskiej oraz „Pamiętnika Blumki” Iwony Chmielewskiej;
* PERON II - PAŹDZIERNIK  -  Maria Konopnicka „Jak to ze lnem było”- pokazaliśmy wykonane przez uczniów historyjki obrazkowe pod hasłem „Od ziarenka do płócienka” i serwetki wykonane przez dzieci techniką mereżkowania;
* PERON  III  - LISTOPAD  -„Patyki i patyczki” ks. Jana Twardowskiego -goście mieli okazję wysłuchać recytacji wierszy ks. Jana: „Na szpilce” i „Obiecanki”;
* PERON  IV – GRUDZIEŃ/STYCZEŃ  -  „Dzieci z Bullerbyn”  Astrid Lindgren –zaprezentowaliśmy wykonane w grupach makiety wioski Bullerbyn oraz przedstawiliśmy inscenizację fragmentu lektury „Lasse wpada do jeziora”;
* PERON V – LUTY - „Bon czy ton, savoir – vivre dla dzieci” Grzegorz  Kasdepke – przytoczyliśmy zebranym definicję wyrażenia  „savoir-vivre” w oparciu o słowa samego autora oraz pokazaliśmy scenkę „Hałasowanie”;
* PERON  VI  - MARZEC - „Dzieci Pana Astronoma” Wanda Chotomska – przy tym peronie spojrzeliśmy na chwilę w niebo, a ujrzawszy piękne słoneczko wyrecytowaliśmy „List do słońca” i zaprezentowaliśmy „kosmiczne prace techniczne”: rakietę i przybysza z kosmosu.
* PERON  VII - „Dzikie  łabędzie”- Hansa  Christiana  Andersena wprowadziły wszystkich na moment w poważną, a nawet smutną atmosferę, za sprawą akcji tej baśni. Do radosnego nastroju wróciliśmy bardzo szybko, wykonując wraz z gośćmi łabędzie techniką origami.
Wszystkich zebranych zaprosiliśmy na  końcowy peron pt. WAKACJE. Na ten radosny czas zaproponowaliśmy lekturę „Wakacje Mikołajka” Jeana-Jacques 'a Sempégo,  René Goscinnego.
Jesteśmy przekonane, iż cele projektu zostały osiągnięte. Nie oczekujemy, że wszyscy od razu rzucą się do „pochłaniania książek”, ale może przynajmniej odkryją w sobie „pociąg do nich” i będą wiedzieli, dlaczego warto czytać.


Agata Wyszkowska
Agata Falkowska

Zapraszamy na fotoreportaż do galerii foto...