Dzisiaj jest: 24 Lutego 2018    |    Imieniny obchodzą: Maciej, Bogusz, Modest

Szkoła na mapie

   

Pomocne w nauczaniu  

E-podręczniki to całe środowisko uczenia się i nauczania. Dadzą możliwość pracy w zespołach i dopasują się do indywidualnego stylu nauki.
   

Zamówienia publiczne  

   

GIODO dzieciom  

   

Wszyscy czytamy lektury  

czytamy lekturyPonad 300 darmowych lektur szkolnych z legalnych źródeł z linkami do ściągnięcia oraz z krótką instrukcją, dla osób, które wcześniej nie korzystały z ebooków. Przy każdym e-booku, który można ściągnąć bezpłatnie jest słowo FREE.

   

„Lubię baśń ma smak…”

basn1   

 W październiku i listopadzie uczniowie klasy III SP uczestniczyli w projekcie czytelniczym.

Głównym celem projektu było rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, a ponadto:

 

  • motywowanie uczniów do czytania,
  • rozwijanie wyobraźni dziecięcej, odwoływanie się do dziecięcych uczuć i wrażliwości,
  • doskonalenie techniki czytania,
  • doskonalenie umiejętności językowych,
  • wdrażanie do efektywnego działania w grupie.

    Działania podejmowane w ramach projektu nie ograniczały się tylko do czytania, ale obejmowały szerszą aktywność uczniów.

Najpierw dzieci zapoznały się z życiem i twórczością H. Ch. Andersena. Później praca przebiegała w pięciu 3, 4 – osobowych zespołach. Odbyło się losowanie, w którym każda grupa otrzymała do przeczytania w domu losowo wybraną baśń Andersena. Były to następujące baśnie: „Dzielny ołowiany żołnierzyk”, „Dzikie łabędzie”, „Słowik”, „Nowe szaty cesarza” i „Brzydkie kaczątko”.                          

Na kolejnych zajęciach uczniowie w swoich grupach dokonali analizy treści przeczytanych baśni, oceniali postępowanie bohaterów, wyciągali wnioski.

Trudnym wyzwaniem okazało się napisanie listu do wybranej osoby, w którym wszystkie grupy przekonywały tę osobę do przeczytania swojej baśni. Chodziło o zareklamowanie baśni. Wszyscy poradzili sobie świetnie.

W trosce o przejrzystość języka odbyło się głośne czytanie i nagrywanie fragmentów baśni. Przedstawiciel każdej grupy dokonywał oceny umiejętności czytelniczych czytającego. Sam czytający po wysłuchaniu siebie zmieniał intonację, tempo czytania, zwracał uwagę na znaki przestankowe i dykcję. Podczas słuchania nagrań śmiechu było co niemiara. Następnie wg indywidualnych wyobrażeń uczniowie rysowali ilustrację do przeczytanej baśni. Miłym akcentem projektu było wykonanie gazetki.

wych. kl. III
Krystyna Zabrocka

   

Dla rodziców i uczniów- warto tam wejść  

   

Ciekawe i pomocne  

   

Prawo oświatowe  

   
   

UKS Iskra Wyszki  

   

Zobacz także  

   

Kalendarz wydarzeń  

luty 2018
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3
   

Gościmy  

Odwiedza nas 76 gości oraz 0 użytkowników.

   
Rodzice dzieci sześcioletnich mogą tu znaleźć ciekawe materiały
Warto skorzystać, zapraszamy...
   
© Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Wyszkach